Hogyan érjem el hogy akarjon? 12 hódító-eladó módszer

Hogyan érjem el hogy akarjon? 12 hódító-eladó módszer

Hogyan érjem el hogy akarjon? 12 hódító-eladó módszert mutatok be, amelyek segítenek ebben, attól függetlenül, hogy egy munkahelynek, ügyfélnek, több embernek, vagy valakinek a másik nemből akarod eladni önmagad. A legtöbben párválasztás, karrier, ügyfél és vásárlószerzés, vagy vezető pozíció miatt akarnak másokat meghódítani.

Bármelyik is legyen a célod, többre mész önmagad és a másik ismeretével, valamint értékességed növelésével, mint bármely technikával. Az emberek sok furfangos módszert eszeltek ki mások meghódításáért, egészen a boszorkányságig, de én azt mondom, ehhez elsősorban a saját egyéniségedre van szükséged.

Ha Te nem teszed magad elég vonzóvá, a világ összes praktikája sem segít. Érhetsz el ugyan részleges eredményeket, ám a tartós siker vágyálom marad. Csak a nyer-nyer kapcsolatoknak van valódi értéke és értelme, minden más energialeszívás lesz valamelyik, vagy mindkét fél részéről.

A cikk elolvasása után ismerd meg a női és férfi személyiségtípusokat, ami megkönnyíti a megértésüket!

12 módszer a hódításra, és önmagad eladására

1.Hívd fel a figyelmet, kelts érdeklődést magad iránt!

Ez az egyetlen módja annak, hogy észrevegyenek. De lehet nagyon rosszul és nagyon jól is csinálni. Az egyik legrosszabb, ha nem csinálod, amikor akarsz valamit. Ne keverd a figyelem felkeltést önmagad reklámozásával! Nem neked kell önmagad dicsérned, hanem olyanná válnod és úgy cselekedned, hogy az mások érdeklődését váltsa ki.

Passzív módszerek

Legyen olyan a megjelenésed (online-offline egyaránt), ami egyéniséget jelent, ugyanakkor nem túlzottan kirívó, vagy szélsőséges. Viselkedj mindig pozitívan, harmonikusan, egyben legyenek elveid, céljaid, tartásod. Ez vonzó hatású, mert az emberek mindig keresik azokat az egyéniségeket, akik vállalják önmagukat, és egyben előremutató, egységes személyiségük van.

Aktív módszerek

Szerepelj, ahol tudsz! Online és offline is számtalan mód és hely van, ahol közzé adhatod a tudásod, az alkotásaid, a gondolataid, bármi mást, ami hasznos és téged nagyon motivál. Ha szerepelsz, az már egy hatást vált ki – hiszen tudsz valamit, mertél megjelenni – ezért bizonyos fokú figyelmet kelt.

Gyakorold azt, hogy kapcsolatot teremtesz másokkal! Ha élőben nehezen megy, kezdd online. Meglepődnél, ha tudnád hány ember kommunikál így, mert élőben nincsen elég bátorsága, vagy elvesztette a bizalmát. Élőben mindig ott kezdd, ahol adja magát a helyzet. Például egy esemény, információkérés, várakozás, stb.

Növeld az önbizalmad önmagad fejlesztésével, és rendszeres gyakorlással!

többre mész önmagad és a másik ismeretével, valamint értékességed növelésével

Hirdesd magad! Akár munkát keresel, ügyfelet, vagy párt, csak akkor tudod eladni magad, ha felfigyelnek rád. A hirdetés gyorsítja a folyamatot és akkor is láthatóvá tesz, ha Te nem vagy ott. Nem mindegy, a hirdetés milyen benyomást kelt.

Ha ezt üzeni: „Nézzétek, milyen csúcs vagyok, kapjatok el” – ellenszenvet ébresztesz.

Ha ezt üzeni: „Nem vagyok valami nagy, de valamit csak érek” – sajnálatot ébresztesz.

Ha ezt üzeni: „Ilyen vagyok, ezt tudom, cserébe ezt várom el” – gondolkodásra késztet.

(Érdemes elolvasnod az Egyéniségépítés Gyorsítósávhoz ajándékba járó Hogyan add el önmagad című kis e-könyvecskét.)

2.Értékdemonstráció – küldetéstudat, elhivatottság, szenvedély

Attól válsz igazán vonzóvá, hogy olyan jellemvonásokkal rendelkezel, amelyek mások megbecsülését, elismerését, csodálatát váltják ki. Nézz csak körül hány olyan ember van, aki csak teng-leng a világban. Aki rendelkezik egy olyan belső elhivatottsággal, amit küldetéstudatnak hívunk, sokkal nagyobb és magnetikusabb hatást gyakorol másokra.

Ha van legalább egy dolog, amiért élsz-halsz – és ez nem valami negatív szenvedély – a vele való foglalkozás, vagy kapcsolatos gondolatok, magasan tartják az energiaszinted és erősítik a kisugárzásod. Mindig az a kérdés, elég fontosnak tartod-e ezt. Ha tudatosítod önmagadban értékét, növeli a tartásod más dolgokban is.

Írjál, beszéljél, mutassál valamit arról, ami benned a legjobb, amit szeretsz, ami a hivatásod, amiről a legtöbbet tudsz! Azok az emberek, akiket szintén érdekel, gyűlni fognak köréd, és figyelnek rád. Akkor működik ez jól, ha nem azért teszed, hogy mások kövessenek, hanem belső indíttatásból.

Ne feledd, értékeidet nem úgy demonstrálod jól, ha hangoztatod milyen értékes, vagy jó vagy, hanem amikor olyan életet élsz és úgy viselkedsz, ami ezt a benyomást kelti rólad. A pozitív jellemvonásaid, képességeid folyamatos fejlesztése egyben a kisugárzásod és vonzerőd is növeli.

3.Az energiaszinted növelése

Az előző pontban már említettem, hogy egyes pozitív szenvedélyek hatásosan növelhetik. Azoknak az embereknek a legmagasabb az energiaszintje, akik pontosan azt csinálják az életben, amire a legnagyobb elhivatottságot éreznek. Ez nem jelenti azt, hogy olyan munkádnak kell lenni, de életed egy részében tedd azt, amit belül helyesnek, jónak gondolsz és tartósan motivál.

Amikor valakinek magas az energiaszintje, még a külseje, vagy öltözete, testbeszéde is másodlagos, mert a céltudatossága olyan erőt sugároz, ami magával ragad. Akkor lesz tartósan magasan az energiaszinted, ha a cselekvésed függetleníted mások elvárásaitól, hiedelmeitől, pillanatnyi eseményektől.

Biztosan Te is találkoztál már a következő típusú személyekkel. Adott egy kiváló külsejű, jól öltözött, kulturált valaki, aki azonban szenvtelen és tartózkodó, vagy éppen üresfejű. Ugyanakkor ott van egy másik, átlagos külsejű egyén, aki talán kicsit bizonytalan is lehet, de van benne valami személyes, amitől vibrál körülötte a levegő. Melyik a vonzóbb?

4.Közös témák

Ezen a ponton a legkönnyebb ismerkedni másokkal. Egyben a legjobb kapcsolatokat is így építhetjük. Vállalkozóként, értékesítőként megkeresed azokat, akik pont a Te területed iránt érdeklődnek a legjobban. Ha kapcsolatokat akarsz építeni karriered érdekében, érdemes azokat az embereket keresned, akikkel van valami közös érdeklődési területetek. Ha a társad/párod keresed szintén az egyik legegyszerűbb kezdet a kommunikációra.

Egyvalamire azonban ügyelj. A közös téma sose legyen valamilyen nagyon megosztó dolog. Ez még akkor sem igazán jó, ha egyetértetek. Ezek a témák valahol félbeszakadnak. Ilyenek a vallási, politikai, s hasonló, indulatokat is keltő dolgok. Ellenben valamilyen szakterület, tudomány, hobbi, élet és gondolkozásmód kiváló közös téma lehet.

5.Közös elv, hit, szenvedély, cél

Ez egy fokkal magasabb az előzőnél. Az a különbség, hogy egy közös téma – pl. szakmai – többé kevésbé megragadhat a bal agyfélteke és az értelem szintjén. De ha olyan valamiről van szó, melyben mindketten mélyen hisztek, vagy éppen szenvedélyesen szeretitek, az a jobb agyféltekét és az érzelmeket is nagyban megmozgatja.

Amennyiben elegendő, vagy eléggé erős pozitív érzéseket kelt ez a dolog, nagy az esély a hosszú távú, gyümölcsöző kapcsolatnak. Az is mélyen összetarthat, ha csak kevesen hisznek benne (pl. nagy személyes sikerek, spiritualitás), és kölcsönösen erősítitek egymást.

6.Mindig csak annyi információt adj, hogy elég kíváncsiság maradjon

Amikor olyanokkal vagy együtt, akik hasonlóak, vagy az érdeklődési körük, legszívesebben mindent elmondanál saját tapasztalataidról. Akkor is, amikor egy olyan személlyel vagy, aki hasonló hullámhosszon van veled. Kommunikálj szenvedéllyel, de fogd vissza magad és mindig tartalékolj elég témát.

Üzlet építőként kelts elég erős érdeklődést, de úgy, hogy leendő ügyfeleid mindig többet akarjanak tudni. Ha társra vágysz, használd tudatosan az értékdemonstrálást, de úgy keltsd fel az érdeklődést, hogy erős kíváncsiságot ébresszen irántad. Nem kell titokzatoskodni – ez mesterkélt lenne – de tartsd vissza a legjobbakat magadról. Meglásd, később ez még erősebb vonzást kelt.

7.Mindig csak annyi figyelmet adj, hogy vágyjon rád

Ez szintén igaz a párkapcsolatokra, üzleti kapcsolatokra, önmagad bármilyen eladására. Gondoskodj azokról, akik téged választanak (vagy szándékukban áll), de az időd legyen szent! Ott van a küldetésed, és másokkal is törődnöd kell, ezért tartsd meg az egyensúlyt. Ha igazán akar, akkor megérti ezt, és még jobban tisztel.

Olyan élményt nyújts, hogy ne lehessen elfelejteni

Legyél meglepő, érdekes és sok-sok érzelmet kelts! Olyan élményt nyújts, hogy ne lehessen elfelejteni. De azt is tudatosítsd, hogy nem vagy mindig elérhető, megvan a magad feladata. Vezetőként is szívesebben választják azokat, akik nem akarják bármi áron. Mert utóbbiak nem elég erősek.

8.Tudja, hogy van választási lehetőséged

Kiket szeretnénk a leginkább megszerezni? Legyen szó a másik nemről, egy jó ügyfélről, jó lehetőségről, jó munkaerőről, szakemberről, tanítóról, mindig az a legkívánatosabb, aki elég jó ahhoz, hogy tudd, Te csak egy lehetőség vagy számára. Visszafordítva ezt a saját oldaladra: legyél olyan jó, olyan rezgésszinten, és céltudatos, hogy érdemes legyen hajtani érted.

Mi van, ha kezdő vagy, vagy még nem vagy elég jó, és igazából most csak az az egy valaki jön szóba? Ettől függetlenül maradj erős, és ne kövesd el azt a hibát, hogy futsz utána. Sose alapozz csak egyvalakire. Vannak hihetetlen egyéniségek, de senki sem teljesen pótolhatatlan. Nem teheted függővé mástól a boldogulásod.

9.Megbízhatóság-kiszámíthatatlanság művészete

Elmondom, miről van szó. Legyél üzletvezető, munkavállaló, barát, családtag, vállalkozó, sportoló, házastárs, a megbízhatóság alapkövetelmény egy tartós kapcsolathoz, s annak kialakulásához. A megbízhatatlan emberekkel senki sem akar komolyabban, vagy hosszabban kapcsolatot építeni.

Azonban egy jó kapcsolat elsorvadását is jelentheti – vagy éppen a kialakulását gátolhatja – ha túlzottan unalmas és kiszámítható vagy. Jellemedben – és abban, amit ígérsz – következetesnek kell lenned. Azonban legyél egy kicsit kreatív! Ha az üzletedről van szó, a megbízhatóság mellett az egyik legfőbb vonzerő lehet az újdonság, a meglepetés.

Ha meg akarsz hódítani valakit, legyenek váratlan húzásaid! Olyanok, amelyek kiszakítják őt a hétköznapi rutinból. Melletted különleges legyen az élet! Használd az intuícióidat, a képzelőerőd, egyéni ismereteidet! Arra azonban vigyázz, ne akarj valakit sokkolni. Vannak, akik számára a nyugalom és kiszámíthatóság elsőrendű. Találd meg a következetességben és a változatosságban az egyensúlyt.

10.Időkorlát

Te egy értékes ember vagy. Nem vagy mindig elérhető. Van küldetésed, vannak céljaid, felelősséggel tartozol az életedért és másokért. Senkinek se hagyd, hogy bármikor, bármeddig birtokolhasson. „És akkor mi legyen a párommal, a családommal?” – kérdezheted.

Szükséges, hogy legyen egy fontossági sorrended, melyet az elveid alapján építesz fel. Ezért akik a legközelebb állnak hozzád, elsőbbséget élveznek. Azonban jó kapcsolat esetén ők is megértik a Te munkádat, és viszont. Az időkorlát még lényegesebb, amikor egy kapcsolatot még csak kialakítasz.

Nem lehetsz mindig elérhető, és a végtelenségig sem várhatsz valakire. Akit könnyű elérni, és mindig ott van, az kevésbé kívánatos. Szomorú, de így van, így nem vagy kihívás. Ez nem csak a párkapcsolatokra érvényes! Legyél ura a saját idődnek, és ha valaki hosszú ideig nem tud dönteni, szabj határidőt. Ezzel mindegyikőtöknek jót teszel.

11.Milyen hatással vagy másokra

Roppant nagymértékben meghatározza értékességi mutatódat az, milyen módon és mennyire vagy hatással másokra. Nem arról van szó, hogy le kell nyűgöznöd tömegeket, sokkal inkább arról, milyen hatást váltasz ki másokban. Lehetsz felemelő, vagy leépítő, előremutató, vagy romboló, elfogadó, vagy megfélemlítő, értéket adó, vagy energia leszívó.

Az értékdemonstrációnak is hatásos eleme, ahogyan másokra hatsz. Egy olyan ember, aki másokat mozgat meg jó irányban, vagy megváltoztatja az életüket, erős vonzerővel bír. Akkor működik ez jól és természetesen, ha valaki nem meggyőzni akar másokat, hanem olyanok a tulajdonságai, az élete és a tettei, amelyek összhangban vannak önmagával és a mindenséggel. Belőlük lesznek a jó mentorok, vezetők, segítők.

Legyél kicsit kreatív

12.Hogyan bánsz másokkal

Ez a dolog sokszor többet nyom a latban, mint hogy mennyire vagy intelligens, jó külsejű és meggyőző. Sokan – köztük én is – többre tartjuk az az egyént, aki jóindulattal viseltetik mások iránt, mint azt, aki kiváló szakember ugyan, de nem érdekli mások lelkivilága, helyzete.

Ez megint érvényes az üzlettársi, családi, hétköznapi és párkapcsolatokra is. Láttam már olyan embert, aki semmilyen hatást nem gyakorolt rám, majd saját érdekein túllépve tett valamit más(ok)ért, és ezzel nagyot nőtt a szememben. Ha azt mondod, ma önző világban élünk, akkor ez annál inkább nagy érték.

Lehet valaki érdekes, vonzó, jó lehetőség, de ha nem tud kijönni másokkal, ha még az egója irányítja, akkor hosszabb távon nem érdemes vele kezdeni. Ha nem szereted az embereket, nincs könnyű dolgod, de nincs semmi elveszve. Szeresd önmagad (ne az egódat), és törődj magaddal. Előbb-utóbb másokhoz is jól viszonyulsz. Ugyanis az önmagunkkal és másokkal való viszonyunk erős kölcsönhatásban áll egymással.

Hogyan érjem el hogy engem válasszon?

A fentebb leírtakból már érted, hogy milyen sokat számít a saját értékrend és az egyéniség. Tanulhatsz bármilyen technikát, hosszú távon nem tudsz megtéveszteni másokat. Azt veszik meg, aki valójában vagy. Ha igazán kívánatos akarsz lenni, dolgozz magadon!

Az a helyzet, ha túlzottan akarod, hogy egy személy pont téged válasszon, akkor eléggé nehéz helyzetben vagy. Ha csak egy mód van rá, úgy intézd, hogy több választási lehetőséged legyen. De ha nincs más, akkor az egyetlen ami segít, ha képes vagy önfegyelemmel kordában tartani az érzelmeidet, és hatékony stratégiát alkalmazol.

Több választási lehetőséged legyen

Ha valamilyen ügyfélről van szó, tudd meg mi számára a legértékesebb, leghasznosabb, és érd el, hogy tőled hozzájuthasson, de küzdenie kelljen érte. Ha valakiről a másik nemből van szó, akit szeretnél meghódítani, egy kiváló alkalom, hogy önmagadból kilépve figyeld meg a viselkedésed.

Átlagemberek szerint ez lehetetlen, de éppen ez az, ha nem is éred el az adott személyt, páratlan tapasztalatot szerzel azzal, hogy cselekszel és látod a hatást. Az egód ezen esetekben verve van, szinte teljesen vak, neked mégis arra kell törekedned, hogy végig vidd a játszmát az eredményétől függetlenül.

Hogyan tudd meg, valódi, őszinte, komoly-e az érdeklődés irántad?

Kérdezz rá!

Ha úgy érzed, elég jó voltál/vagy, egyenesen rá is kérdezhetsz:

– Számíthatok rá, hogy alkalmaznak munkatársként?

– Eléggé bejövök neked ahhoz, hogy …. …..?

– Számíthatunk az ön rendelésére?

Ha még nem vagy teljesen biztos, tehetsz fel rávezető kérdéseket is, hogy tudd, hányadán állsz:

– Ugye ilyen típusú munkatársat keresnek, mint amilyen vagyok?

– Ugye most remekül érzed magad velem?

– Ugye elégedett azzal, amit eddig látott?

Figyeld a testbeszédét, mozgását, viselkedését!

Ha valaki érdeklődik irántad, akkor feléd fordul, figyel arra, amit mondasz, válaszol, és az arcjátékával is kommunikál veled. Ha nagyon bejössz valakinek, kitágul a pupillája, izgatott lehet, vagy lelkes lesz, és megpróbál közös hullámhosszra kerülni veled, esetleg elkápráztatni.

Jól érzi magát a közeledben, keresi a társaságodat, a szemedbe néz. Az igazat mondja, érintése közvetlen és barátságos, sosem csap be. Ha érdeklődése csak mérsékelt, vagy ideiglenes, akkor hűvösebb, visszafogottabb, nem terjed tovább az udvariassági gesztusoknál.

Ha nem vagy elég jó neki, mint üzleti partner, munkavállaló, vagy nem jössz be, mint férfi, vagy nő, akkor elutasítása megnyilvánulhat finomabb, vagy közvetlenebb módokon is. Talán nem néz a szemedbe, igyekszik gyorsan lezárni a beszélgetést, testtartása zártabb. Ha elfordul tőled, nem enged közelre, távolságtartó marad, nem árul el sokat, vagy a karjait is keresztbe fonja, nem váltál be neki.

Váltsál ki válaszokat, reakciókat, érzelmeket!

Tehetsz javaslatokat arra vonatkozólag, és figyeld meg, hogyan reagál. Ha valamiben könnyen benne van, jó úton jársz, ha habozik, még fel kell mérned az érdeklődését, igényeit. Váltsál sebességet, és javasolj további lépéseket, ezzel arra készteted, hogy színt valljon.

Nehéz ilyen esetben eltitkolni a szándékot, az érzelmeket, és ezt valami módon észre is fogod venni. Pozitív, vagy negatív irányú lesz a változás, és ettől függően változtasd meg a további tervet. Ha negatív, valamit rosszul csináltál, nem jól mérted fel, esetleg valahol elvesztetted a szimpátiáját, értékelését.

Igazi válaszokhoz úgy jutsz, ha időnként váltasz és rátérsz a következő lépésre. Ha nem teszed meg, el fogod veszteni az érdeklődését, mert határozatlannak tűnsz. Ugyanakkor ha például felvételi interjún vagy, nem lehetsz túlzottan nyomulós, mert ez ellened dolgozhat. A fontos az, hogy sose maradj passzív, kivéve ha valamely speciális helyzet ezt kívánja.

5 módszer, hogy téged válasszanak

A cikk további része csak az Egyéniségépítés Tagság Rendszer előfizetői számára elérhető.

Ha tetszett, oszd meg!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük