100 hatékony módszert és tippet mutatok be önmagad értékesítéséhez

100 hatékony módszer és tipp önmagad értékesítéséhez

100 hatékony módszert és tippet mutatok be önmagad értékesítéséhez, ebben a cikkben. Ha szigorúan vesszük, a megszületésed pillanatától kezdve, életed minden másokkal kapcsolatos érintkezésében értékesíted magad. Ha komoly céljaid vannak, akkor kihagyhatatlan ezek tudatos alkalmazása.

Először az önmagad építésével kapcsolatos 7 lépést vesszük végig. Majd az önmagad értékesítéséhez kapcsolódó személyiség tulajdonságokat. Utána mindazokat a módszereket, melyek előkészítik. Ezután az élő értékesítési folyamat összes mozzanatát, hatékony módszereit. Szót ejtünk arról, milyen módszerekkel működik interneten, megnézzük, hogyan hathatsz másokra. Végül további 18 eredményes tippet kapsz, hogy könnyen értékesíthesd magad.

Önmagad építése – alap hetes, a 6 ön és 1 egy

Ezek az alapok, amelyeket önmagadban kell tudatosítanod, és felépítened, lépésről-lépésre. Hasznos segítség lehet Az önmegvalósítás iskolája 2., ahol részletesebben foglalkozom ezekkel.

1.Önismeret

Enélkül lehetetlen jól eladni magad. Kivéve persze, ha nem is akarod. Jellegzetes az az eset, amikor egy jó adottságokkal rendelkező, tanulatlan embert alkalmaznak valamire. Azonban ez a kivétel. Általában szükség van arra, hogy rendelkezzél önmagad ismeretével ahhoz, hogy egyáltalán helyzetbe kerülj.

A jó önismeret magában foglalja előnyös és kevésbé előnyös tulajdonságaid ismeretén kívül a rejtett mozgatórugóidat is. Azt, amiről másoknak fogalmuk sincs. Vagy éppen mások látják, Te nem. Szóval egy véget nem érő folyamat. De a lényeg, hogy tudatosítsd, amit tudsz magadról. Azzal kapcsolatos tulajdonságaid lényeges tudnod, amelyek szükségesek ahhoz, amit el akarsz érni.

2.Önelfogadás

Ezt aztán senki sem teheti meg helyetted. Amíg nincsen ez teljesen rendben, olyan vagy, mint a féllábú, aki csak ugrálni tud, és hamar elfárad. Erősen leblokkolod az energiáidat. De nem történik meg az önelfogadás attól, hogy azt mondogatod. Mi a véleményed magadról? És ez milyen érzésekkel tölt el?

Ha szívod a fogad, vagy nagyon elégedetlen vagy valamilyen adott testi, lelki, szellemi vonásoddal, ott van még teendő. Az nem baj, ha kritikus vagy magaddal. De az már gond, ha nem fogadod el, amivel rendelkezel. Amin lehet, változtass, ami adott (pl. valaki alacsony), azon nem érdemes sajnálkozni. Összpontosíts az előnyeire!

3.Önértékelés

Az önértékelés nem más, mint tudatosítás. Azok, akik mindig mások visszajelzéseitől teszik függővé önértékelésüket, igencsak szorult helyzetben vannak. Mások visszajelzése csak visszaigazolás lehet, az önértékelésnek belülről kell elindulnia. Keresd meg a legjobb tulajdonságaidat és írd fel!

Mely tulajdonságaid és képességeid nagyon hasznosak? Milyen jellemvonásokkal rendelkezel, amik fontosak ahhoz, amit el akarsz érni? Tudatosítsd magadban, miben vagy jó, és a gyakorlatban alkalmazd a tudásod! Minél többször rögzíted fejben, milyen jó jellemzőkkel rendelkezel és használod is őket, annál inkább javul az önértékelésed.

4.Önbizalom

Nem szeretek általánosságban az önbizalomról beszélni. Ugyanis az önbizalom egy adott dologgal kapcsolatos. Persze vannak nagy önbizalmú emberek, akik (úgy gondolják) mindenhez értenek, és mindenbe belevágnak, de ez inkább elbizakodottság. Az önbizalom önfejlesztés kérdése és különböző területekhez kötődik.

Ha valamilyen területen nagyon jó vagy, az itt szerzett önbizalmad életed más területeire is átterjedhet, és ekkor beszélhetünk általános értelemben növekvő önbizalomról. Önbizalmadat célzottan növeld, mindig egy adott dologban, így tudsz jól fejlődni. Olvasd el a „Hogyan legyen önbizalmam” című cikket!

5.Egyediség

Ez az, amire szükség van, ha értékesíteni akarod magad sok másik, hasonló adottságokkal rendelkező ember mellett. Alapból nem egyformák az emberek, de a társadalmi szokások hasonló működésűvé teszik őket, így, aki nem dolgozik egyéniségén, beleszürkül a tömegbe.

Mi az, ami benned megvan, és másban nincsen? Mi az, amiben jobb vagy bárki másnál? Mi az, ami különleges benned? Vedd végig testi, lelki, és szellemi jellemzőidet! Biztos, hogy sok mindenben egyedi vagy, de nem tudatosítottad még. Attól függően, miben, hol akarod értékesítened magad, kell az egyedit felfedezned és koncentrálnod magadban.

Ez hasznos lehet ehhez: 10 tipp egyéniséged menedzseléséhez

6.Önmagad vállalása

Mit gondolsz, mikor adod el jobban magad, ha igyekszel, hogy mindenki szeressen, vagy, ha maradsz önmagad? Mindenkinek tetszeni akarsz, vagy azokra hatással lenni, akik szerepet játszhatnak a jövődben? Számos esetben látok – egyébként egészen kedves embereket (nőket és férfiakat is) – akik szinte minden cselekedetükkel azt sugallják: csak szeressen végre már valaki!

Nincsen szükséged arra törekedni, hogy mások szeressenek. Akik nem kedvelnek, nem valószínű, hogy fognak, akik önmagadért értékelnek, valószínűbb, hogy igen. Ha másvalakivé változol, csak hogy szeressenek, végül még azokat is elvesztheted, akik tényleg szerettek.

Önmagad vállalása

Saját elveid, értékrendszered, céljaid mindig és minden körülmények között vállald! Az emberek valójában nem azért fognak elfogadni, tisztelni és szeretni, mert igyekszel hozzájuk idomulni, hanem mert olyan értékeket látnak benned, amelyek számukra sokat jelentenek.

7.Önszuggesztió

Itt most ne arra gondolj, hogy ilyeneket mondogass magadban „jó vagyok”, „erős vagyok”, „nem félek semmitől”. Ez meglehetősen gyerekes lenne. Az a helyzet, hogy minden ember, minden nap bizonyos gondolatokat ismételget, melyek jó része önmagáról szól. A cél, hogy ezek a gondolatok erősítsenek.

Figyeld meg, mit gondolsz magadról, és rögzítsed fejben ami pozitív, 100 %-ban hihető, és hasznos. Ha tudatosan többször is elképzeled ennek valóságtartalmát, az beépül a gondolataidba, szokásaidba, cselekedeteidbe. De vigyázz, vedd figyelembe a pozitív megerősítések 10 szabályát, különben nem fog működni kellő hatásfokkal.

Személyiség tulajdonságok

Ezek részben adottak, részben megszerzettek, de mindegyik módszeresen fejleszthető. Minél nagyobb mértékben képezik ezek jellemed részeit, annál értékesebb vagy önmagad és a társadalom számára is.

8.Meggyőződés, hit

Ez képezi a tartóoszlopot, amelyen személyiséged áll. Ha ez elég erős, nem tudnak megingatni, és szinte bármit véghez tudsz vinni. Ha nincsen benned kellő meggyőződés és hit, akkor kénytelen leszel másokat követni. Nem valami nagy dologra kell gondolni, már az önmagad értékében és képességeiben való meggyőződés is nagy erő.

Hogyan fejlesztheted? Egyrészt az előző – önmagad építéséről szóló – blokkban kifejtett módszerekkel. Másrészt, ha olyasvalamivel foglalkozol, ami a Te meggyőződésed szerint fontos, hasznos, jó dolog.

9.Küldetéstudat

Ezt a cikk elején említett könyvben alaposan kifejtem. Ez az, ami önmagad értékesítésével kapcsolatban fontos, legyen legalább egy dolog az életedben amely túlmutat a saját személyiségeden. Ha van valami, ami a szívügyed, attól sokkal élénkebbé, erőteljesebbé válik a személyiséged, és a hatásod másokra.

10.Pozitív beállítottság

Ez alap ahhoz, hogy bármiben sikert érj el. Ha olvastad a figyelmed csodálatos hatalmáról szóló írást, tisztában vagy azzal, mekkora hatással van az életre negatív, vagy pozitív értelemben, mire fókuszálsz. Csakis úgy van értelme nekiállni bárminek, hogy a célra, megoldásokra és eredményekre összpontosítasz.

11.Céltudatosság

A céltudatosság nem csupán annyi, hogy tudod, mit akarsz. Többé-kevésbé a legtöbb ember tudja, mit akar. Abban nyilvánul meg, hogy bármit teszel, ezt segíti elő. Ha megfigyeled, számos embernek van valamilyen célja, de cselekvései jókora része ezt egyáltalán nem támogatja.

A jó céltudatosság alapja, hogy tisztázd, valóban mi a fontos neked, és miért. Ebben segítenek ezek a célirányos kérdések. Majd a különböző tevékenységeid a célodnak rendeld alá. Ez az egyik dolog, ami miatt egyes emberek a nagy céljaikat is elérik.

12.Következetesség

Talán úgy gondolod, ez természetes dolog. Azonban amennyiben ismered az emberi természetet, vagy inkább azt, ahogyan egyesek az életüket élik, máris elkezdesz gondolkodni. Természetes kellene, hogy legyen, mégis oda kell figyelni rá. Egyik gondolatod, cselekvésed ne üsse a másikat.

A következetes ember logikusan, lépésről-lépésre eltervez egy folyamatot, és szépen végig megy rajta. Nagyon egyszerűnek, látszik, sokan mégsem ezt csinálják. Összevissza csaponganak, vagy meggondolják magukat, vagy egyszerűen elfogy a kitartásuk. Jegyezd meg: a következetesen cselekvő és élő ember nagy érték!

13.Megbízhatóság

Mindenki tudja mit jelent, mégsem mindenki az. Vajon miért? A megbízhatóság nem csak azt jelenti, hogy nem vered át a másikat, hanem azt, hogy teljes mértékben figyelembe veszed az ő igényeit és kívánságát is. Legyél bár alkalmazott, vagy cégtulajdonos, azokkal az emberekkel, akiknek (pozitív értelemben) szolgálsz, tegyél úgy, ahogyan magaddal is tennél.

14.Becsületesség

A becsületesség érték volt évezredekkel ezelőtt, és érték most is. Talán úgy gondolod, ma igazán nincs értéke, sokszor a becsületesek húzzák a rövidebbet. Mégis azt mondom, ha másért nem, legalább önmagadért legyél az. Életed végén visszatekintve elmondhasd: mindig úgy cselekedtél, ahogyan helyesnek érezted, még ha számodra más szempontból nem is volt előnyös.

15.Szerénység

Akik valódi tudással és önbizalommal rendelkeznek, többnyire szerények. Akik büszkék, vagy túlzottan kérkednek önmagukkal, ott valami hiány van belül, amit így kompenzálnak. Soha nem tudhatsz mindent, sokszor éppen azoktól tanulsz akiket tanítasz.

A szerénység nem lehet valami mesterkélt. Nem mondhatod „szerény vagyok”, majd úgy teszel, miközben azt gondolod, mennyivel jobb vagy bárkinél. Még ha Te is vagy a legjobb valamiben, ne az egódat eddzed, hanem igyekezz másokat is segíteni. Százszor értékesebbé válsz így mások szemében!

16.Humorérzék

Ezt semmivel nem lehet helyettesíteni, bármilyen helyzetet feldobhat. A jó humor az ember természetéből fakad, és bármit is állítanak, még a legsavanyúbb ember is rendelkezik humorérzékkel. Egyesek zseniális humorral megáldottak, mások ritkán nevetnek, de ez fejleszthető.

Ha nem vagy humoros egyén, ne erőltesd. Semmi értelme úgy hajkurászni a népszerűséget, hogy vicceket mondasz. Ezek ugyanis nem magadból jönnek, hanem kölcsönzöttek. Ha természetesen viselkedsz, önmagad adod, és figyelsz a pozitív és humoros dolgokra, fellelhető lesz benned is.

17.Informáltság, műveltség

Ha csupán általánosságban kommunikálsz másokkal, is jól jön ez. Minél több dologban vagy tájékozott, vagy legalább tudsz róla beszélgetni, annál több emberhez kerülhetsz közel. Ha megtalálod a közös pontokat, könnyebben kerültök egy nevezőre. Ha sokat olvasol – nem bulvárt, vagy értéktelen szövegeket, hanem hasznosat – nagymértékben fejlesztheted ezt.

Az Internet korában egyáltalán nem nehéz széles körű műveltségre szert tenni. De ehhez nem játékokkal, bugyuta videókkal, vagy hírek olvasgatásával kell tölteni az időt. Ez helyett keress értékes, hasznos, konstruktív gondolatokat keltő írásokat, videókat, hanganyagokat.

18.Egészség, fittség

Tested, lelked, és szellemed tökéletes összhangban működve, kiváló állapotban tart. Folyamatosan tartsd karban testi, lelki és mentális állapotodat! Minél egészségesebb életmódot követsz, annál vonzóbb vagy. Az elhanyagolt egészségi állapot rontja értékedet, míg a fitt életet élő egyén kelendő.

19.Kisugárzás

Amennyiben az előzőleg felsorolt tulajdonságokat figyelemmel követted, lassanként körvonalazódik benned, milyen egy jó kisugárzású egyén. A személyes kisugárzást a jellemvonások, az egyéniség és az életmódja együttesen adja. Lehet úgy gondolod, egyesek eleve jó kisugárzással rendelkeznek, de azt mondom, ha dolgozol magadon, neked náluk is jobb lehet!

20.Jó szokások

Mi az a jó szokás? Ami előnyére válik számodra, s így közvetetten környezeted számára is. Minél több jó szokásod van, annál könnyebb és sikeresebb lesz az életed. Egyszer már végig mentem azon, mely szokások a legjobbak egy sikeres és boldog élethez. A szokások kialakítása időbe telik, de ha ezek jók, sokszorosan megtérülnek.

Előkészületek

Ezek mindazok a folyamatok és módszerek, amelyek egy tényleges találkozást önértékesítést lehetővé tesznek, és megelőznek.

21.Szaktudás

Az egyik legütősebb dolog, ami képes eladni. Ha hiányterületen van szaktudásod, önmagában elég lehet, hogy nagy igény legyen rád. Amennyiben olyan területen, ahol nagyon sokan vannak, akkor vagy a specializáció a megoldás, vagy neked kell lenned az egyik legjobbnak.

A szaktudás nem olyasmi, amit az ember egyszer megszerez, aztán örökre szól. Kevés kivételtől eltekintve egy életen át képezni kell magunkat és haladni a korral. A kényszerből szerzett szaktudás általában nem vezet sikerhez. Amikor a szaktudás és amit szeretünk csinálni, ugyanaz, akkor korlátlanok a lehetőségek.

22.Felkészültség

Ez minden egyes alkalommal, amikor el kell adnod magad, fontos. De nem mindegy, hogyan. Jó, ha előzetes információkkal rendelkezel a helyzetről és az elvárásokról. A felkészülés elsősorban mentális, de nem hiányozhat a lelki és testi odafigyelés sem. Általában két dolgot kell feltétlenül tudni: Te mit tudsz és akarsz, s aki(k)nek értékesíted magad, mit várnak el.

23.Pályázatok

A referencia egy forrás másik helyről, vagy másvalakitől rólad. Lehet eddigi munkáidból, alkotásaidból, eredményeidből. Ha ezt látják, akkor már képet nyerhet, kivel állnak szemben. Ezért jó, ha már vannak megmutatható eredményeid. Az a jó referencia, ami abban mutat be, amiben éppen értékesíteni akarod magad.

25.Ajánlások

Az ajánlás egy másik ember, vagy intézmény által közölt pozitív információ rólad. Ez azért jó, mert sokkal hitelesebbé tesz, ha mások fejezik ki előnyös tulajdonságaidat. Az is számít, kitől van, és milyen helyről. Egy barát ajánlása kevésbé komoly, mint egy hivatalos személyé.

Az is számít, az ajánlásban mit közölnek, száraz szöveg-e, vagy lelkes, elégedett dicséret. Kérj ajánlást élőben, és weboldalon is azoktól, akik elégedettek veled! Őket kellemes érzéssel tölti el, hogy kifejezhetik véleményüket és ezzel még jót is tehetnek, Te pedig erre hivatkozhatsz mások előtt.

26.Hasonló emberek

A legkönnyebb azoknak értékesítened magad, akik valamilyen szempontból hozzád hasonlóak. Hasonlóan gondolkodnak, közös az érdeklődési körötök, egy helyről származtok, vagy jól megértitek egymást. Vagyis mindig légy résen, és keresd a hozzád hasonló embereket!

27.Kapcsolatépítés (a megfelelő emberekkel)

Azokról az emberekről van szó, akik képesek valamilyen módon téged felemelni. Nem pozícióról van szó, hanem olyan tulajdonságokról, tudásról, vagy helyzetről, amiben jobbak nálad. Ezek az emberek inspiráló hatással lehetnek rád, és lehet, szívesen segítenek abban is, hogy elérd amit akarsz. Ha elég érdeklődő vagy, és valódi kapcsolatokat ápolsz – nem csak érdekből teszed – akkor jó úton jársz a felemelkedéshez.

28.Öltözködés

Ez hatalmas téma, de az alapokkal légy tisztában! Akár élőben kell eladnod magad, akár online, olyan öltözékben jelenj meg, amely illik ahhoz a közeghez, akikhez szólsz. Hivatalos emberekhez öltönyben, sportolókhoz sportos viseletben. Figyelj az összhangra és arra, milyen ruha passzol hozzád. Járj utána, vagy kérj segítséget szakértőktől!

29.Megfelelő színösszetétel

Erre már kevesebben figyelnek, de sokat számíthat, hogy a színek harmonizálnak-e az egyéniségeddel. Például egy szőke, kék szemű, világos bőrű egyénhez a sárgás árnyalatok passzolnak, a fekete nem. Egy sötét hajú, sötét bőrű egyénen nem áll jól a világoskék, a sötétebb színek már inkább. Azonban számít a kombináció is, mind a testi adottságban, mind a színekben.

Színek és egyéniség

30.Ápoltság

Ez alapvető higiéniailag is, és szimpátia szempontjából is. Két hasonló képességű egyén közül általában az ápoltabbat választják. Ne csak jól öltözködj, mindig legyél friss, tiszta, a hajad legyen rendben, szőrzeted is, a különböző illatosítókat csak mértékkel használd. Egyszóval olyan egyénnek tűnj, aki ad magára.

A helyszínen, élőben

Itt azok a módszerek következnek, amelyek élőben fontosak, amikor már az értékesítés történik.

31.Helyválasztás

Ha csak egy mód van rá, Te válaszd meg a helyet! Idegen terepen mindig nehezebb összpontosítani, ismert helyen viszont Te vagy nyeregben. Még online térben is könnyebb, ha az általad kedvelt formában és helyen zajlik a kommunikáció. Olyan hely legyen, ahol a legjobban érzed magad, semmi sem zavar, és a legjobb formában tudsz lenni.

32.Az indok, a megközelítés

Ha nincs valami előre megbeszélve, eltervezve, akkor működik a legjobban, amikor van egy jó indokod. Lehet rögtönzött is, de még jobb, ha begyakorolt. Az apropó (ami miatt megközelíted) olyasmi legyen, ami beindít egy beszélgetést. A helyszínhez, eseményhez, vagy a személyhez kapcsolódik, figyelmet, érdeklődést váltson ki.

Indok nélkül erőltetett lesz, vagy közönséges, cél nélküli kommunikációba vált az egész. Ezért jó sémákkal rendelkezned adott helyzetekre, vagy előzetes információkkal a személyről, helyzetről. Amennyiben jó az indok – a megszólítottat érdekli, fontos neki – a kommunikációd további eredményessége már csak tőled függ.

33.Mások ideje

Mások idejének tisztelete olyan alapvetőnek kellene lennie, hogy már gyermekként illene tudni, de sokan úgy mennek nyugdíjba is, hogy ezzel nem törődnek. Két dologra ügyelj: pontos légy, és ne pazarold mások idejét! Mindig a megadott időben legyél jelen, és úgy kommunikálj, hogy akinek értékesíteni akarod magad azt érezze, érdemes volt az idejét rád szánnia.

34.Természetesség

Két dolog különösen visszaüthet, ha túlzottan színészkedsz, vagy túlzottan izgulsz. Az egyikkel elveszted a bizalmat, a másikkal nem tudod önmagad adni. Minél többet kommunikálsz és minél jobban összhangban vagy önmagaddal, annál természetesebb leszel. Az az ember, aki természetesen adja az egyéniségét, sokkal vonzóbb, mint akik mindenáron meg akarnak felelni, vagy túlzottan kimértek.

35.Hallgatás

Ha jól felkészült vagy, nem kell folyton összpontosítanod, mit mondjál, ez helyett oda tudsz figyelni arra, amit a másik közöl. Tanuld meg a mások hallgatásának művészetét tökélyre fejleszteni! Ezzel máris kiemelkedsz az átlagból, hiszen a legtöbben nem figyelnek eléggé erre. Teljes figyelmeddel fordulj arra, amit mondanak neked.

36.Érdeklődés

Ha nem érdeklődsz a másik, vagy a másik oldal felől, azt jelenti, hogy csak a célod érdekel. Amikor komolyan érdekel a másik fél, kérdezel, és odafigyelsz, azzal éppen értékesíted magad. Még egy tapasztalatlan ember is kiszűri az érdektelen tárgyalópartnert. A fontos az, hogy az érdeklődésed kapcsolódjon kommunikációtok tárgyához, vele, vagy velük együtt, és ne egy teljesen kívülálló témára.

37.Szimpátiakeltés (közös témák, elvek, ízlések, jellem, személyiség)

Kivel szoktál szimpatizálni? Általában azzal, akivel valami közös benned. Ez lehet a személyiségetek, temperamentumotok, a jellemetek, az elveitek, vagy az érdeklődési körötök. Ezeket a közös pontokat találd meg, és ezekre alapozz, fókuszálj! Ha nem találsz, akkor nehéz lesz, de az is lehet, hogy jobb, ha elengeded.

38.Megfelelő szavak

A szavaknak illeniük kell az adott helyzethez. Partnered/ügyfeled helyzetéhez, tudásához, körülményeihez illeszd a megfelelő kifejezésmódot. Ez odafigyelést igényel, de megéri. Olyan szavakat használj, amelyek valószínűleg mindkettőtökben ismerős és jó érzéseket keltenek. Használj pozitív kifejezéseket!

39.Magabiztosság

A magabiztosságod főként két dologtól függ, mennyire vagy rutinos, és mennyire felkészült. Ehhez hozzájárul még, milyen magas az önértékelésed. Ha általában pozitív jövőképpel rendelkezel, nincs mit vesztened, és biztos vagy a képességeidben, tudásodban, a magabiztosságoddal nem lesz baj.

40.Lelkesedés

Ez adja a színt, az érzelmeket, a fűtőanyagot mindahhoz, amit közölsz. A lelkes ember hisz abban és szereti, amit csinál. Lelkesedés nélkül csak szürke és átlagos a bemutatód, a szöveged. De nem a szöveged veszik meg – az csak egy végső formába öntött kifejezés – hanem azt a tüzet, ami benned ég, és az eredményeket hozza.

41.Pozitív szenvedély

A pozitív szenvedély egy olyan tevékenység, amit imádsz csinálni, és értékes. Nem feltétlen úgy értékes, hogy pénzben sokat ér, hanem maga a tevékenység. Tehát mondjuk a fafaragás, vagy jótékonysági munka is az lehet. Jó, ha kapcsolódik az általad megcélzott dologhoz – ami miatt értékesíted magad – de a lényeg az, hogy legyen benned valami, ami kiemel a szürkeségből.

42.Egyedi bemutatás

Legyen szó rólad, vagy a foglalkozásodról, tanuld meg egyedi módon bemutatni. Például ne ezt mondd „megbízható vagyok”, hanem „az emberek még a legféltettebb kincseiket is rám merik bízni, mert tudják, nálam biztonságban van”. Vagy ne ezt mondd „ pénzügyi tanácsadó vagyok”, hanem „ azt mutatom meg másoknak, hogyan gyarapodhat a jövedelmük a negatív változások mellett is ”.

43.Megfelelő testbeszéd

Különböző helyzetekben ugyanaz a testhelyzet, vagy mozdulat mást jelenthet, de van néhány általános tanács, amit érdemes betartani. Soha ne menj túl közel ahhoz, akivel beszélsz, a személyes zónába való behatolásra negatívan reagálnak mások. Testtartásod legyen nyitott, mozdulataid természetesek. Tenyered legyen nyitott, ne fond össze a karod, és tekinteted legyen barátságos.

Finoman vedd át tárgyalópartnered testhelyzetét, arckifejezését és a hangtónust, beszédtempót! Nem kell leutánozni feltűnően, de szinte észrevétlenül hangold össze magad vele. Ez tudata alatt pozitív benyomást kelt és megnyerőbbnek, szimpatikusabbnak talál.

44.Jó benyomás keltése

Minden, amiről eddig szó volt (előkészítés, önbizalom, lelkesedés) segíti azt, hogy kellemes benyomást tégy már első alkalommal. Találkozáskor határozottan, de nyitottan, mosollyal közeledj, kézfogásod legyen közepesen erős! Legyél egyértelmű, természetes, és derűs a kedélyállapotod. Jó benyomást kelt, ha kimondod a nevét, és ha magadban pozitív érzésekkel közeledsz, mert tudat alatt minden átmegy.

45.Szemkontaktus

Amikor találkoztok, egy pillanatra húzd fel a szemöldököd! Nézz a szemébe, és a beszélgetés alatt is tartsd fenn a szemkontaktust, jelezve, hogy érdekel, amit mond, és Te is őszintén beszélsz. Ne megállás nélkül, mereven fixálj rá, mert az zavaró lehet, hanem természetesen, és főleg a beszéd lényeges pontjainál. Ha valami miatt nehezen megy a szembe nézés, fókuszálj a szeme közé, de beszélgetés közben ne nézegess mindenhova, máshova, mert ez nagyon kedvezőtlen benyomást szül.

46.Mosolygás

A mosolynak mindig pozitív üzenete van, ha természetes. Amikor nehezen megy, ne erőltesd, de ha csak lehet, ne felejtsd el. A mosoly azt üzeni, hogy jól érzed magad, örülsz, hogy találkoztok, és bizakodóan tekintesz a beszélgetésetek elé. Ezért fontos a felkészülés és a pozitív beállítottság.

A mosolyod mindig legyen őszinte! Nem egyszer láttam már embereket, akik találkozáskor, vagy ha fotózzák őket, felveszik a műmosolyt. Ez számomra mindig mesterkéltnek hatott. Gondolj valami vidám dologra találkozás előtt! Nem vicc, ez tényleg beválik.

47.Vonzóság

A vonzóság több tényező együttes jelenléte. Sokan azt gondolják, ez eleve adott – van vagy nincs – de az előbbiekkel, mint mosoly, szemkontaktus, jó benyomás keltése, bárki vonzóbbá teheti magát. Egyébként a közös élmények, vagy egymásban való közös értékek és érdeklődés felismerése a lelkesedéssel együtt, erős szimpátiát alakíthat két ember között.

A vonzósághoz közrejátszik a személyed kisugárzása, és az is, hogyan mozogsz, milyen a testtartásod. Valamint előnyösebb színben tüntet fel, ha olyan körben mozogsz, vagy olyan emberekkel jelensz meg, akik kívül-belül vonzónak számítanak személyiségjellemzőik tekintetében.

48.Magas energiaszint

Bizonyos helyzetekben szinte minden ember magas energiaszinttel működik. Ilyen, amikor olyasmit csinál, vagy olyasmiről beszél, amit szeret. Ha valamiről meg vagy győződve, vagy nagyon lelkesedsz érte, akkor is megnövekszik az energiaszinted, ha csak rá gondolsz.

Amikor az ember olyan életmódot él, amely a küldetése, az elvei és aköré fonódik, amit szeret (lásd a már említett önmegvalósítás iskolájáról szóló könyvet), akkor alapból magasabb energiaszinten van. Ez magnetikus hatással van másokra. Egy alacsonyabb energiarezgésű ember számára olyan, mintha fel lennél dobódva, és önkéntelenül is vágyódik az energiádra.

49.Figyelmesség

Ez az egyik legjobb mód arra, hogy mások rokonszenvét, bizalmát elnyerd. Figyelmesség, ha a jó dolgokat észreveszed és méltatod a másik emberen. Az is az, ha figyelmesen meghallgatod a másikat, előzékeny vagy és megértéssel viseltetsz iránta. Ha észreveszed, hogy valamire szüksége van, és segítesz, szintén egy jó pont.

A figyelmesség onnan ered, hogy képes vagy kilépni az egódból, és bizonyos szempontból mások bőrébe bújni. Egy-egy váratlan ajándék, amire valaki pont vágyott, csodát művelhet. De ide tartozik a tapintat és a biztatás is. Azonban mindez csak akkor működik, ha teljesen szívből jön, és nem érdekből!

50.Fokozatosság

Mint a legtöbb dolognál az életben, önmagad értékesítésénél is lépésről-lépésre a legeredményesebb eljárnod. Egy idegen nem fog egyik pillanatról a másikra „megvenni”. A következőt csináld:

  • Először érd el, hogy felfigyeljen rád.

  • Majd érd el, hogy érdekesnek találjon, aki nyújthat neki valamit.

  • Utána (legtöbbször kérdésekkel) tudatosítsd benne, mit adhatsz számára.

  • Igazold vissza, hogy érdekli-e, és mennyire akar, a válaszaiból.

  • Röviden zárj, és ha egy mód van rá, szabj határidőt az elérhetőségedre.

Tudom, hogy könnyű elmondani, nehezebb megtenni, de ha visszagondolsz életed eddigi értékesítési kommunikációira, valami ilyesmit szerettél volna levezetni, nem? Mindig csak egy lépéssel tudsz közelebb kerülni a másikhoz. Előbb el kell fogadjon, majd vágyat ébressz benne, hogy megszerezzen, miközben tudja, van más lehetőséged is.

51.A másik érdekei

Ha el akarsz adni valamit, akkor nyilván olyasvalakit választasz, akinek arra van szüksége, ugye? Önmagad eladásánál sem működik ez másként. Csak itt arról van szó, ő nem biztos, hogy tudja, Te vagy az ideális. Azzal semmire sem mész, ha a magad értékeit felsorolod. Ami igazán működő, ha az ő érdekeit veszed figyelembe. Ha arra összpontosítasz, amit ő szeretne, és megmutatod, hogy Te pontosan ahhoz segíted hozzá, elnyered a figyelmét, és meg akar majd szerezni.

52.Elismerés

Az elismerés majd minden emberre pozitív hatással van. De csak akkor, ha a megfelelő helyen és időben történik. Megteheted, ha találkozol azzal, akinek értékesíteni akarod magad, hogy azonnal megdicséred. Talán megköszöni, és már tovább is lép. Az elismerésnek – csakúgy, mint a figyelmességnek – spontánnak kell lennie, és szívből jönnie. Ne dicsérj csak azért, hogy megvegyenek, de ne hagyd ki, ha valami elismerésre méltót találsz.

53.A kifejezéstípus felismerése

Figyeld a szavakat, melyeket beszélgető partnered használ! Milyen típusú szavakon van a hangsúly? Látvánnyal, hallással, vagy érzésekkel kapcsolatos? Melyekből van a legtöbb? Ha méretről, formáról, alakról, színekről és mindenféle képi elemről beszél, vizuális típussal van dolgod. Ha arról beszél, amit hallott, ami jól hangzana, élvezi a hangját, zenei módon fejezi ki magát, auditív típus. Ha elsősorban az érzésekről beszél, élményekről, átélésről, és élénken átéli, amit mond, akkor kinesztetikus típus.

Van még kettő, az olfaktorikus és a gusztatorikus, előbbi számára az illatok, utóbbinak az ízek a fontosak, de ezek ritkábbak. Ha felismerted, melyik típus szavait használja leginkább, nincs más dolgod, mint neked is leginkább ilyen jellegű szavakkal kifejezned magad. Ettől úgy fogja érezni, hogy rokon lélekre talált.

54.A megoldást add el!

Mi az, amit biztosan megvesznek? Az, ami miatt érdekled őket. Hátha Te tudsz egy megoldást arra, amit ők keresnek. A Te személyed kell legyen a megoldás egy problémára vagy valami kivitelezéséhez, és máris eladtad magad. Ezért nincs más dolgod, mint bemutatni, hogy Te képes vagy megoldani. Ha ezt megteszed, a többi másodlagos.

Te legyél a megoldás!

55.Vonakodás

Ez akkor működik, amikor a vége felé közeledtek a kommunikációnak, és érzékeled, hogy meg szeretnének venni. Hogy megszilárdítsd ezt a szándékot, tégy egy lépést hátrébb, jelképesen. Ettől – ha jól csináltad – a vevő fog egyet tenni feléd. Most rajta a sor, hogy bizonyítsa, milyen jól jársz, ha elfogadod az ajánlatát. A lényeg az, hogy nem mondj igent azonnal, ettől csak kívánatosabb és értékesebb leszel a szemében.

56.Jó zárás

A jó zárás üzletkötéssel/vétellel/eladással/megegyezéssel/kapcsolattal végződik, attól függően, mi volt a cél. Hogyan lehet jól zárni? Először is úgy, hogy az odavezető út – melyet az előbbiekben érintettünk – megfelelően történt. Többféleképpen lehet zárni, egy a lényeg, a partner figyelmét a fókuszba állítani a legfontosabbal. Hogy már csak a megegyezés következzen. Ha jól csinálod, ő mondja ki. Ha nem mondja, akkor még nem tartasz ott (a zárásnál). Ezért lásd a következő két pontot.

57.Hagyd a legjobbat a végére!

Bármi legyen az, ami a leghatásosabb a másik meggyőzésére, hagyd a végére! Ugyanis amikor már csak egy lépés hiányzik, és még gondolkodik, vagy van egy időhúzó kifogása, megkérdezheted tőle, ha mondasz még valamit, ami az eddigieknél is értékesebb lehet a számára, akkor beszélhettek-e a megállapodásról. Ha jó volt az előkészítés, érdekli a dolog, és csak egy kis biztatásra van szüksége, ez a végső löket megadhatja neki a segítséget a döntésre.

58.Tartalék fonál

Legyen valami a tarsolyodban vészhelyzetekre! Ha elfogy a lendület, a téma, és a beszélgetés folyama valami miatt megszakad, ne kelljen gondolkodnod. Ha ekkor nem lépsz, nagy eséllyel csökken az érdeklődés irántad. Ezért készülj több forgatókönyvvel, legyenek olyan mondataid, kérdéseid, melyeket ilyen esetben előkapsz, és a beszélgetés ismét felpörög. Az fontos, hogy a témánál maradj, az időjárásról semmiképp ne kezdj el beszélgetni .

59.Alkalmazkodás a személyiségtípushoz

Hatalmas előnyt élvez, aki felismeri a másik személyiségtípusát, és ahhoz igazítja a viselkedését. A különböző típusok más-más jellegű emberekkel tudnak jól együttműködni és az elvárásaik is olyanok. Nem kell megváltoznod, vagy szerepet játszanod, de úgy fogalmazz és úgy mutasd be magad, hogy az adott típusra hatással legyél. Olvasd el a női és férfi személyiségtípusokat bemutató cikket!

60.Megfelelő mértékű információadagolás

Mindig pontosan annyi információt adj magadról, ami érdeklődést kelt, megkülönböztet bárki mástól, és megjegyezhető. Ha izgalmasan adagolod a témát, akkor a másik oldal kíváncsi marad, és fenntartod az érdeklődését. Ne akarj túl sokat elsőre, a jobbakat hagyd későbbre, így úgy érzik, egy csomó értékes lappang még benned. Ajánlom gyakorlati használatra a „hogyan érjem el, hogy akarjon” című anyagot.

Önértékesítés az interneten

Az Internet páratlan lehetőségeket kínál azoknak is, akiknek élőben kevesebb van, vagy nehezebben megy. Szinte minden megjelenésed a világhálón, az önmagadról kialakított kép építése.

61.Saját weboldal

A saját weboldalad gyakorlatilag bármiről szólhat, amire érdeklődés mutatkozik. Lehet akár a Te bemutatkozó oldalad, amennyiben a saját énmárkádat építed. Itt is két dologra ügyelj, technikailag, külsőben, kezelhetőségben alkalmazkodjon a modern elvárásokhoz, tartalmában pedig legyen egyéni. A weboldal készítés külön iparág, számos részlete van, de ma már egy egyszerű ember is könnyen, nagyszerű weboldalt készíthet. Hogy hogyan állj neki, csináltam is egy mini-képzést (ez csak tagság rendszerem tagjai számára elérhető, lásd a cikk alján).

62.Saját blog

A saját blog az egyik legjobb módja annak, hogy megismertesd magad és tudásodat, vagy érdeklődési köreidet másokkal, hosszú távon. Tartós kapcsolatot lehet vele építeni, ha kialakul egy olvasótáborod, az egy csatorna is további területekre. Másik weboldalamon több ízben is foglalkoztam a blogírással, a komolyan gondolod, ajánlom ezt:

100 blog marketing tipp

63.Pozicionálás

A pozicionálás önmagad és/vagy weboldalad, terméked, alkotásaid tudatos elhelyezése mások (leginkább a célközönség) fejében. Ez egyrészt elhelyez egy területen, másrészt minden más hasonlótól elkülönít. Valamiben jobbnak, másnak, különlegesebbnek, vagy specializáltabbnak kell lenned neked, vagy annak, amit adsz, és elérni, hogy mások ezzel azonosítsanak. Pozicionálás nélkül beleolvadsz a tömegbe.

64.Hírlevelezés

Talán a legjobb módja a sok emberrel való kapcsolattartásnak, akiket érdekel az, amit képviselsz, vagy amit csinálsz. Egy másik blogomban már leírtam, milyen sok előnye van, ha hírlevelezel. Alapszintű hírlevelezéshez egy könnyű rendszerrel – mint például a hivatkozott cikkben bemutatott Mailchimp – elég az alapvető működtetést elsajátítanod, és ingyen van, amíg nincs túl nagy számú feliratkozód.

65.Közösségi oldalak – jelenlét

A közösségi oldalak a 21. század online találkahelyei, amelyek számtalan lehetőséget kínálnak. Itt úgy is ismertté válhatsz, ha ki sem mozdulsz otthonról, vagy éppen visszahúzódó típus vagy. Célszerűen posztolj, írj arról, amit szeretsz, ahol tudsz, segíthetsz információval szaktudással, biztatással, de minden negatívumot kerüljél. A profilod, az üzenőfalad és a máshol való jelenléted az online kép, amit festesz magadról.

A közössegi oldalak és a kép magadról.

66.Közösségi oldalak – oldal

Weboldaladnak, blogodnak, vagy annak, amit képviselsz, készíts egy oldalt. A legismertebbek a Facebook oldalak, amelyek egy téma, cég, vagy szolgáltatás köré összpontosulnak. Ez egy ingyenes reklámfelület, melyet a követőid mindig látnak. Hosszú távon jól működik, ha többet akarsz, akkor hirdetned kell.

67.Saját csoport

Több típusa van a saját weboldalon levő tagsági csoporttól fórumokon át, a Facebook csoportokig. A saját csoport – ha jól csinálod – az egyik legműködőbb módszer önmagad, illetve amit szolgáltatsz, eladására. A jól előkészített csoportban a tagok kommunikálnak egymással, a témát Te határozod meg, és a fókusz azon van.

68.Hanganyagok

Vedd fel az értékes szövegeidet számítógépre, telefonra, vagy bármilyen rögzítőeszközre! Ezeket közzé teheted, és ha hallanak, nem csak olvasnak, annak erősebb hatása van. A hangban még jobban átmehet a személyes energiád. Nem legyen túl hosszú, de elég ütős ahhoz, hogy érdemes legyen végig hallgatni.

69.Videók

Ugyanúgy mint a hanganyag esetében, a videót is könnyű rögzíteni, ha látnak is, annak még erősebb hatása van, és a személyes kisugárzásod is jobban átmegy. Amiről beszélsz, olyasmi legyen, amit szívvel-lélekkel hiszel, vagy ami lelkesít. Nincs rosszabb, a szenvtelen, unalmas videónál. Ha nem akarsz magadról videót, azzal kapcsolatban is készíthetsz, amivel foglalkozol.

70.Szereplés fórumokban, csoportokban

Ha néhány szabályt betartasz, növekszik a személyes értéked mások szemében.

  • Legyél segítőkész!

  • Ne kritizálj, ne szólj hozzá, amihez nem értesz, de ismerj el másokat, és állj ki azok mellett, akik valami jót képviselnek!

  • Ha csak lehet, legyen pozitív a szereplésed, ha nem tudsz semmi jót, maradj csendben!

  • Mások csoportjait, fórumait ne használd reklámfelületnek, ha oda illik, vagy ezzel valakinek segítesz, akkor említheted meg a saját dolgaidat.

  • Figyeld meg mások szerepését, valamint a közzétett információkat és tanulj mindezekből!

71.Webinárok

Tarthatsz internetes előadást, vagy csoportos eszmecserét folytathatsz másokkal egy zárt körben, mindössze egy webkamera segítségével. Ez azért jó, mert életközelbe hoz másokkal, személyesen feltehetik kérdéseiket, és bármit bemutathatsz. Természetesen készülj fel minden szempontból – tudásilag, technikailag, információs anyagokból, és lelkileg is – ez alapvető.

72.Hirdetések

Online viszonylag kevesebb pénzből is lehet eredményesen hirdetni, ha utánajársz hol, mit, hogyan, miért érdemes. Így legalább biztosabban és hamarabb eljuthatsz a célközönségedhez. Ugyanakkor ne csináld ugyanazt, amit oly sokan, hogy hirdetéssel egyből el akarnak adni. Ez csak akkor működik, ha pontosan azok látják, akik éppen azt akarják és készek is rá, hogy lépjenek. Hirdess valami értékes dolgot, például egyik webes anyagod (oldalad, cikked, tanulmányod, stb.) ami ingyenes. Így fokozatosan építheted fel a bizalmat és a márkádat.

73.Saját könyv

Ezt azért vettem ide, mert int oly sok dolog, ez is egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb (mondhatni ingyenes) interneten. A saját könyv az egyik legjobb módja a tekintélyszerzésnek és értéknövelésnek. Arról írj, amit tudsz, ami motivál, amit igazán értesz. Olvasd el a cikkemet, amely lépésről-lépésre bemutatja, hogyan adhatod ki a könyved online.

74.Saját oktatóanyag

Ez lehet tanulmány, sorozat, online tanfolyam, képzés, módszer és rendszer. Az értéke abban van, hogy másokat elvezetsz egy tudásszintre, közben pedig a Te szellemi értéked is növekszik. Ebből kifolyólag ügyelj arra, hogy ne másokat másolj, hanem tartalmazzon olyan tapasztalatot, vagy olyan összetételt, amihez sehol máshol nem lehet jutni.

75.Interjú

Az egyik, ha nem a legjobb online reklám rólad, ha interjút készítenek veled. Különösen, ha az oldal, ahol megjelensz, magas látogatottságú. Amennyiben írásban kapod a kérdéseket, külön előny, hogy alaposan fel is készülhetsz a válaszokra. Ha jó kérdéseket kapsz, előnyösen bemutathatod magad, s mindazt, amivel foglalkozol. Itt is ugyanazok a szabályok: legyél önmagad, egyéni, ne túlozz, maradj szerény, de legyen benne szenvedély, érdekesség, és lelkierő.

76.Megjelenés máshol, más oldalakon

Amennyiben lehetőség van rá, érdemes kihasználni, ha máshol is megjelenhetsz. Minél több weboldalon találkoznak veled, annál hitelesebb vagy, és nagyobb közönséghez eljutsz. Ennek egyik módja, ha máshol írhatsz vendégcikkeket, s ezekben hivatkozhatsz a saját anyagaidra.

Hatás másokra

Itt azon módszerekről van szó, melyek által több emberre lehetsz valamilyen hatással, ami számukra (és számodra is) előnyös. Ezekkel szintén értékesíted önmagad.

77.Mások tanítása

Mások tanítása az egyik legjobb ajánlólevél a szaktudásodhoz. Ha sikeresen tanítasz másokat, birtokában vagy nem csak a tudásnak, de az átadás képességének is. Ugyanakkor mások tanítása együtt kell járjon a bennük lappangó érdeklődés, lelkesedés és vágy felkeltésével, különben csak egy átlagos tanító lennél, aki információkat továbbít.

78.Mások képzése

Mások képzése alatt egy speciális képzésre gondolok, amikor nem általános tudásról van szó, hanem valamilyen szakterületről, vagy konkrét képességek fejlesztéséről. Az ilyen jellegű képzés gyakorlati tudást igényel, és a folyamata alatt Te is tovább fejlődsz. Másrészt – ha elég egyedi területről van szó – külön értékessé tesz, ami növeli eladhatóságod.

79.Előadás

Aki előadást tud tartani, az képes önmagát is eladni. Az előadást már az óvodában, iskolában kezdjük, de aztán később egyesek nagyon jk lesznek benne, mások elbátortalanodnak. Érdemes sokszor kis körben kisebb előadásokat tartanod, hogy fejleszd magad. Egy ponton ráébredsz, milyen pozitív hatással van a személyiségedre és az energiáidra.

80.Mások felemelése

Mások felemelése több módon lehetséges; tanítással, motiválással, elismeréssel, azzal, hogy hiszünk benne, vagy jutalmazással. Az igazán jó módszer, ha ráébresztesz másokat a bennük levő – életük feletti – hatalom nagyságára. Amikor felébreszted bennük a „nagy ént”, aki nem fél semmitől, és bármire képes, akkor felemeled őket lelkileg és szellemileg, ami mellesleg a legszentebb dolog az életben.

81.Inspiráló hatások keltése

Ilyen hatások keltésével a legmélyebb alkotó vágyat ébresztheted fel másokban. Történhet ösztönösen, vagy tudatosan, de ilyenkor egészen egyéni változások indulnak abban, akiben felkeltik. Intuitív beleérzés, vagy tudatos emberismeret segít abban, hogy ilyesmire képes legyél. Ha felismered benned milyen dolgok hatnak inspirálóan, rájöhetsz, ezek másoknál hogyan hatnak.

82.Életélmények

Életed mély hatású, erőteljes érzelmi átélésű élményei mindig nagy hatást gyakorolnak a hallgatóságra. Ez a legjobb meggyőző szöveg, mert őszinte, hiteles, és a fogadó fél is befogadja. Ilyenkor testbeszéded és minden reakciód ezt támasztja alá. Energetikailag átközvetíted a hallgatóságba az érzéseidet.

Eredményes tippek önmagad értékesítéséhez

83.Memorizáld az embereket!

Akiket megismersz, akikkel találkozol élőben, vagy online, fejben szedd össze a legjellemzőbb tulajdonságait, majd ha lehet, írd le. Később nézd vissza, emlékezz, és gyakorold, hogy a jellemzőket és az embereket társítsd. Ezt elég néhányszor megcsinálni, utána automatikusan emlékszel. Ez azért jó, mert bárkivel kommunikálsz, egyrészt tudod, hogyan érdemes, másrészt úgy kezeled őket, mint aki nagyon jól ismeri, és ez nagyon ismerős és meghitt érzéseket kelt a másikban.

84.Összpontosíts mások előnyös tulajdonságaira!

Ez fejben és kimondva, vagy cselekedve is működik. Bármikor találkoztok, előtte idézd fel mindazt a jót, amit találtál benne. Ha elképzeled, annál jobb. Minél mélyebben koncentrálsz mások kedvező tulajdonságaira, annál inkább készteted őket arra, hogy ezek megnyilvánuljanak bennük, amikor találkoztok. Ez szinte mindenkire érvényes bizonyos fokig. Meg fogsz lepődni, milyen hatékony ez az energetikai kölcsönhatás.

85.Név megjegyzése

Külön jó pont, ha a nevén szólítasz valakit. Úgy jegyezheted meg, ha társítasz hozzá valamit, amiről biztosan eszedbe jut. A legjobb az adott helyzetet, amikor először találkoztatok. De ha azonnal kell megjegyezni, akkor gondolatban társíts hozzá egy állatot, vagy vicces képet, vagy valamilyen szójátékot. Innen is vehetsz ötleteket: Névmemória – ismered az ismerősöd?

86.Figyelem a mellékszereplőkre

Bárhol is vagy, értékeld a jelentéktelennek tűnő embereket, kisegítőket! Vannak, akik egyszerűen átnéznek rajtuk, pedig sokszor ezek az emberek fontosabb munkát végeznek, mint bárki más. Sőt, igazi hatalom is lehet a kezükben információk, és másokra való hatás tekintetében.

Tehát mindig becsüld meg azokat is, akik nem közvetlen döntéshozók, csak segédek, takarítók, vagy egyéb kisegítő szolgálatot látnak el. Rájuk nem figyelnek az átlagemberek, vagy akik magasan hordják az orrukat, így többszörösen hálásak lesznek. Ráadásul kiváló kapcsolatokat építhetsz. De mindig legyen őszinte a figyelmed, ne csupán érdekből, különben visszafelé sülne el a dolog.

87.Kérd ki másik véleményét, tanácsát!

Vannak, akik sosem teszik ezt, mert azt hiszik, akkor butábbnak, tájékozatlannak, vagy kevésbé fontosnak tűnnek. Valójában egészen másként áll a dolog. Figyeld csak meg, ha valakinek kíváncsi vagy a véleményére, ő is értékelni fog téged, sőt, késztetést érez, hogy segítsen neked.

88.Okozz pozitív érzéseket, élményeket!

Majdnem biztos, hogy elfelejtik a 99 %-át annak, amit mondasz, de a tőled származó élményekre, és az érzésekre emlékezni fognak mások. Sajnos a rossz érzésekre is. Ezért gondoskodj róla, hogy pozitív érzéseket és tapasztalatokat szerezz másoknak, és garantált, hogy igyekezni fognak téged is jó helyzetbe hozni.

89.El ne felejtsenek!

Igyekezz olyan hatást kelteni, hogy biztosan ne felejtsenek el! De vigyázz, mert lehet ezt bután is csinálni. Például aki olyan kirívó öltözetben megy el tárgyalni, ami nem elismerést, hanem különcnek való kategorizálást eredményez. Vagy annyira hevesen gesztikulál és beleéli magát a beszélgetésbe, hogy az már zavaró.

Legyél kreatív, és a pozitív hatás mellett találj ki valamit, amiről rád asszociálnak, méghozzá elismerően. Van, aki az emberismerete és azáltal, hogy pillanatok alatt egy hullámhosszra kerül valakivel, hat. Más azzal, amit bemutat, vagy ahogyan bemutatja. Mindegy, csak emlékezetes legyen, és azt a célt szolgálja, hogy akarjanak.

90.Elvárások felülmúlása

Ha megkérnek valamire, megbíznak valamivel, vagy csak tesztelnek, múld felül az elvárásaikat! Igyekezz valamivel többet, jobbat adni, mint amiről eredetileg szó volt. De vedd figyelembe, hogy azontúl is minőséget fognak elvárni tőled. Ennek a mechanikája úgy működik, hogy kellemes meglepetést okozz. Ha valamilyen tárgyalásról van szó, akkor legyél vonakodó és szűkmarkú, de ha már megvan a megegyezés, lehetsz nagyvonalúbb, így jó érzésekkel távoznak.

91.Segítség adás

Szintén a legjobb ajánlólevelek közé tartozik. Aki sokszor segít – bármilyen helyzetben, vagy módon – sok jó barátot és kapcsolatot szerez, és emlékeznek rá. Fontos, hogy ez természetes legyen, szívesen segíts, úgy nem működne, ha érdekből tennéd. Ezért ne azt nézd, kiről van szó, csak tedd, amit helyesnek gondolsz!

92.Névjegykártya

Noha ma már nem olyan nagy dolog, mivel a legtöbb ember nyomtathat magának, mégis, egyfajta „rangot” jelent. Ha csinálsz, vagy csináltatsz, mindenképp legyen egyedi, de ne túlzott. Legyen rajta a név és mivel foglalkozol, főbb elérhetőségek, s egy jelmondat, amely téged, vagy munkád/céged fémjelez. Lehet rajta egyedi szimbólum, logó, vagy elnevezése a tevékenységednek, amiről megjegyeznek.

93.Legyél játékos

Na nem úgy, mint a kiskutya, hanem olyan értelemben, hogy semmit sem veszel túlzottan komolyan. A nehézségeket és a sikertelen kísérleteket tanulási folyamatnak véve, állj készen mindig új játszmára. Ha megtanulod az élet játszmáját, akkor élvezni fogod magát a folyamatot, azt is, amikor próbára tesznek, és sokkal nagyobb eséllyel lesz sikered, mintha túl fontosnak tekintenéd.

94.Legyél vezető

A vezetők általában nyerő emberek. A többség szeretne egy vezetőt megnyerni magának, így könnyen értékesítheti magát átlagár felett. Vezetőnek lenni nem annyi, mint főnöknek lenni, ami szinte bárki lehet. A vezető az, aki olyan személyiség tulajdonságokat fejlesztett ki, hogy mások követendő példának tekintik. Ezt Te is meg tudod csinálni, és példát mutatni anélkül, hogy bárkit is irányítanál.

95.Nehéz elérhetőség

Vannak egészen kiváló emberek, akik azért nem tudják eladni magukat (vagy azért olcsóak), mert mindig rendelkezésre állnak. A nehéz elérhetőség nem azt jelenti, hogy nehezen engedsz másokat a közeledbe, hanem azt, hogy elég fontossá válsz önmagad számára ahhoz, hogy másoknak erőfeszítést kelljen tennie a figyelmedért.

Nehéz elérhetőség

Ez nem valami egomániát jelent, hanem azt, hogy önfejlesztésed és választott életcélod fontosabb, mint mindenkinek eleget tenni. Ha tudják, mit érsz, de korlátozott az időd, és az egy személyre fordítható energiád, annál értékesebbnek tartanak, és jobban akarnak.

96.Gyakorold az elutasítások elviselését!

Számos üzletben 10-ből 9 nem, és csak egy az igen, mégis megéri csinálni. Valójában minden egyes elutasítás közelebb visz az igenhez. Azt nem mondom, hogy élvezd, de nem árt, ha több elutasításon keresztülmész, mert növekszik a lelki ellenálló képességed, és kitartóvá válsz. Ne az elutasításokat gyakorold, hanem a könnyed elviselését!

97.Ne add el magad, ha kell, állj fel!

Ez azt jelenti, ha úgy érzed, nem tartanak elég méltónak, áron alul akarnak megvenni, vagy csak nem vesznek elég komolyan, ne habozz, állj fel, és távozz! Nem akarhatod jobban a dolgot, mint az önbecsülésed. Ne hagyd, hogy kihasználjanak, mert így mások sem fognak értékelni.

98.Szeretet (mások igazi énjének felismerése)

Ha emlékszel arra, hogy összpontosíts mások előnyös tulajdonságaira, máris könnyebben képbe kerülsz. Mindig keresd a másik legjobb oldalát! Lehet, nagyon nehéz lesz megtalálni, de a másik ember (is) alá van rendelve az energetika törvényeinek. Ha sokáig viszonyulsz hozzá egy bizonyos módon, nem tud másként cselekedni, mint visszaadni azt a képet, amit rá vetítesz. Mindenkiben ott lakik egy nagyszerű ember.

99.Boldogság

A boldog állapot az, amellyel a legkönnyebben magadhoz vonzod a sikert. A boldogság életmód, amely nem annyira a körülményekből ered, inkább egyfajta belső harmóniából és elégedettségből. Ez automatikusan olyan kedvező energiákat gerjeszt, hogy bőven lesz részed egy csomó áldásból. Olvasd el a hogyan legyek boldog című anyagot!

100.Gyakorlás

Enélkül nem megy. Léteznek ugyan tehetségek, de a legtöbb tehetséget kitartással le lehet győzni. Ha az örömöt okozó önfejlesztést életmódod részévé teszed, határaid óriási mértékben kitágítod. Ismétléssel és rendszerességgel a legesélytelenebb is a legkiválóbbá válhat!

Ajánlom ezeket a képzéseket az Egyéniségépítésről! Nem kerül (külön) pénzbe, de csak tagoknak elérhető.

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük