Pozitív megerősítések 10 szabálya, hogyan használd jól

Pozitív megerősítések 10 szabálya – Hogyan használd jól

A pozitív megerősítések 10 szabálya megmutatja, hogyan használd jól ezeket. Pozitív megerősítések számtalan típusával találkozhatsz az interneten. De hogyan használd úgy, hogy neked is működjenek? Egyáltalán mindegyik jó? Vagy számodra jók ezek? Mi a jó pozitív megerősítés? Van értelme ezeket használni? Átvered magad a használatukkal, vagy valóban megerősíted?

Ebben a cikkben megmutatom, mi az a pozitív megerősítés, ha használod, hogyan tedd, és mi módon teheti jobbá az életedet. Sorra vesszük, mi az, ami egy pozitív megerősítésben szerepelhet, és mi nem. Megnézzük, hogyan használhatjuk ezeket eredményesen és meddig. A megerősítések gyakorlati használatának hatékonyságát számos példán át megvizsgáljuk.

A pozitív megerősítés nem csak önbecsapás?

A rövid válasz: nem. De nem önszuggesztió? A válasz: igen. Mi az önszuggesztió? Egy program, amit írsz, hogy majd aktiválódjon. Működik ez? Még szép, hogy működik, ennek számos bizonyítéka van. Hiszed, vagy sem, egész életedben használod ezeket, csak általában tudattalanul. Ugyanis bármit gondolsz, hiszel, vagy gyakran mondogatsz magadnak, az egy megerősítés.

Miért ne vehetnéd ezt tudatos kontroll alá? Így nem leszel kitéve saját ösztönös reakcióidnak, és főképp nem mások – sokszor teljesen félrevezető – sugallatait fogadod el. Hogyan lehet, hogy sokaknál ez mégsem működik? Működik, csak éppen nem jól használják. De éppen erről szól ez a cikk, és mire s végére érsz, pontosan érteni fogod, hogy miért.

A figyelemenergia az alap, mint mindig

A figyelemenergia az alap, mint mindig, és ha azt mondod, ez a vesszőparipám, amit mindig ismételgetek, vállalom. A pozitív megerősítések csak eszköz, amely a figyelemenergia része. Ugyanakkor nem feltétlen tartom szükségesnek, hogy a megerősítésedet minden lehetséges felületre kirakd, mint pl. az MLM -ben oly lelkesen tanítják.

Ez jó, mivel jó irányba tereli a figyelemenergiádat, de csak akkor, ha a cikkben tárgyalt feltételeknek megfelel. Ha mondjuk nem egyedül élsz, vagy olyan helyen vagy, ahol sokan mások is megfordulnak, nem biztos jó ötlet mindenhova kitenni. De például számítógéped képernyőjeként a hátterére kiteheted, bár úgy gondolom, a képek erősebb hatásúak.

Van egy csomó online is hallgatható pozitív megerősítő hanganyag. Ezekkel az egyik gond az, hogy nem Te magad készítetted őket, bizonyos fokig külső hatások. Másrészt, vannak köztük rosszul kialakított mondatok. Ettől függetlenül természetesen nem vitatom a jótékony hatásukat, hiszen mint azt egyszer már megbeszéltük, ha jól választasz, jótékony hatással lesz életedre.

Pozitív megerősítések kialakítása

Első e-könyvemben, („Tedd azt, amit a legjobban szeretsz…”) ezt mondtam: „Amit gondolunk magunkról, másokról, a világról, azt a tudatalatti összerakja és beépül sejtjeinkbe.Az azóta eltelt időben ezt még inkább megsokszorozódva tapasztaltam, sőt, az online világban úgy látom, ez felgyorsítva működik.

Számos helyen olvashatsz pozitív megerősítéseket – és ha nem számítod a rengeteg egymástól másolt szöveget – több olyat találhatsz, ahol az írójának fogalma sem volt a jó megerősítések szabályairól. A sikertelen megerősítéseknek két oka van, a rossz megfogalmazás, és a rossz használat. Most végigmegyünk ezeken egyenként.

Pozitív megerősítések 10 szabálya

A pozitív megerősítő mondatok megalkotásánál, ha nem veszel figyelembe néhány fontos szabályt, könnyen félrevezetheted magad. Az alábbiakban 10 szabályt mutatok be, de a negyediktől kezdve ezek egymásból következnek, és szorosan összefüggenek.

1.Hihetőnek kell lennie (nem lehet ellentétes a meggyőződéseddel)

Olvashattál régebbi könyvekben, vagy akár online ilyen megerősítéseket, hogy „gazdag vagyok”. Na mármost, ha Te jelen pillanatban elég pocsékul állsz anyagilag és nincsen számottevő vagyonod, akkor ez egy hazugság, amit nem hiszel el. Körülbelül olyan, mintha azt mondanád, szegény vagyok. Ugyanis az számít, amit valóban gondolsz (tudsz) belül, nem amit mondasz. Mi a megoldás?

Ne akarj ekkorát ugrani egyszerre! Mondd azt, hogy „anyagi helyzetem folyamatosan javul”. Lehetséges ez? Hát persze! Minden további nélkül javulhat az anyagi helyzeted, és ezt valószínűleg el is tudod képzelni. De mi van, ha úgy érzed, nem fog. Akkor bizony mélyebbről kell kezdeni, mert ez a megerősítés sem fog működni. Nem a megerősítéseken kell dolgozni, hanem a magadról kialakított képen. Valami miatt hiányos az önmagadban való hited, és alacsony az önértékelésed.

Tehát az első szabály, hogy a gondolati megerősítésnek a hitrendszereden és világképeden belül kell maradnia. Azaz a jelenleginél valami jobbat mondhatsz, de olyan legyen, amiről tudod, hogy elérhető (számodra is). Lépésről-lépésre haladva egyre több mindent érsz el, növekszik az önbizalmad, és egyre több dolgot tartasz lehetségesnek. A megerősítéseidnek ennek mentén kell fejlődnie.

2.Rád kell vonatkozzon (általános megerősítésnek nem sok értelme)

Talán triviálisnak tűnhet számodra, hogy erre is figyelni kell, azonban a gyakorlat mást mutat. Ha például mások által készített megerősítő mondatokat hallgatsz, egy csomó olyasmiről lehet szó, ami téged nem érint. Ez ugyan nem baj, de a megerősítéseknek az a célja, hogy előrébb vigyenek.

Ha teszem azt, nálad valami tökéletesen rendben van, mondjuk teljesen egészséges vagy, akkor elég, ha ezt egyszer tudatosítod magadban. Nem kell mondogatnod folyamatosan, hogy „tökéletesen egészséges vagyok”. A tudatalattid azt fogja hinni, megkergültél. ☺

Az olyan általánosságoknak sincsen értelme, mint „elfogadom a változásokat”, mert egyrészt ez nem mond semmit, másrészt semmi konkrétuma nincs. A megerősítés arról szóljon, ami veled történik, ami téged érint. Ugyanakkor persze nem lehet túl konkrét sem, ne mondd: „július 9 -én 5 óra 17 percre 14.15 eredményt érek el”. Nem a pontosság a lényeg, ez túlzás, de legyen konkrét.

3.(Csak) az érzés számít

Ami szinte teljes mértékben meghatározza a megerősítő gondolatok és kifejezések hatékonyságát, az a vele járó, hozzá kötődő érzés. Ha ez semleges, különösebb hatással nem lesz életedre. Ha ellenérzést szül, pont az ellentétét hozza, mint amit várnál. Ha kellemes, megnyugtató, vagy éppen lelkesítő érzéseket okoz, jó lesz.

Ha izgatott leszel tőle, a kérdés miért? A lelkesedés pozitív áramban tart, az izgulás, hogy vajon sikerül -e, már ellenkezőleg hat. Olyan szavakat kell használnod, amelyek hozzád közel állóak, és minden esetben jó érzést keltenek. A szavak magnetikus erejéről szóló cikkemben több szavat is bemutatok, amelyeket rendszeresen rosszul használnak.

Az egyik ilyen szó az „akarom”, amely semmiképpen sem jó megerősítésnél. Milyen érzést kelt az a szó? Ha kíváncsi vagy, mit használj helyette, olvasd el az említett cikket. De ugyanez igaz a „megérdemlem”, vagy „jár nekem” kifejezésekre, amelyek egy negatív állapotból indulnak ki.

Ami meghatározza a megerősítés hatékonyságát, az érzés

4.Ne legyenek benne negatív töltésű szavak

Ha végignézed azt a tonnányi megerősítő mondatot, amelyet az internetre feltöltöttek az elmúlt idők során, rengeteg ilyent találhatsz. Például ez az: „eleresztek minden feszültséget és fájdalmat.” Ezzel a mondattal éppen arra fókuszálod a figyelmed, amelyet el akarsz hagyni.

Akkor mégis hogyan hagyd el, engedd el ezeket? Hogyan add ki az utasítást a tudatodnak, a szervezetednek? Úgy, hogy az ellenkezőjére fókuszálsz. Milyen az, amikor nincsen benned semmilyen feszültség és fájdalom? Ezeket az érzéseket és szavakat gyűjtsed össze, és így alkossad meg a megerősítéseidet.

5.Ne tartalmazzon tagadást („nem akarom”)

Ellenállok a késztetésnek…” Ez máris egy rossz kezdés. „Nem adok érzelmi választ arra, ami korábban rosszul esett.” Rossz fókusz. „A barátaim nem próbálnak beleszólni az életembe.” Mi van? Nem programozhatsz másokat, és szintén rossz a fókusz. „Nem adhatom fel.” Akkor ne azt mondd, mondd inkább, hogy „kitartok”, vagy „végig csinálom”.

Sose arra fókuszálj, amit el akarsz hagyni, mindig csak arra, amit el akarsz érni! „A múltnak nincs többé hatalma felettem.” Ez nem jó, mert még mindig a múltban vesztegel(sz). Az is jobb, ha azt mondod, „a jövőt építem”. Ha tudod, hogy valamit nem akarsz, máris tudatosítsd, mit akarsz helyette, és a hozzá tartozó érzéseket, gondolatokat gyűjtsed össze.

6.Ne legyen benne ellentmondás

Addig csinálom, míg el nem érem.” Most addig, míg nem éred el, vagy amíg eléred? „Mindig jól döntök, de ha nem, akkor sem hibáztatom magam.” Most akkor mindig jól döntesz, vagy nem? ☺

Kicsit vicces az egész, mégis számos helyen látok ilyen megerősítéseket. 1 -ből 1 az mennyi? Ha mondasz valamit, és ugyanakkor az ellentettjét is, azzal éppen kivonod belőle önmagát. „Mindig a legjobbra törekszem, de előfordulhatnak nem várt események.” A mondat második részét minek kell hozzátenni? Az ellentmondásoknál az egyik mondatrész üti a másikat.

7.Ne valamilyen negatívumból induljon ki

Biztonságban vagyok.” Ez a megerősítő gondolat első pillantásra jónak is tűnhet, de ha jobban megvizsgálod, benne van az, hogy „biztonságban kell lenned”. feltételezi az ellentét jelenlétét. „A válasz előttem van, akkor is, ha most nem látom.” Ott is fog maradni, és továbbra sem látod. ☺

Nem láthatom előre a jövőt, ezért igyekszem a legpozitívabban hozzáállni.” Szerinted a mondat első fele mennyire sugall hatalmat életed felett? Igazságtartalmától függetlenül mennyiben segíti a felelősséged elfogadását? Még a mondat második része is kicsit olyan „mentsük, ami menthető” üzenetet hordoz magában.

8.Nincs nem, minden igen

Lehet, ezt már sok helyen hallottad, azonban a megerősítéseknél mindennél fontosabb tudatosítani. Bármit kijelentesz, a kijelentés rezgésével azonos eredményre számíthatsz. A tudatalatti egyszerűen nem tudja megkülönböztetni mit akarsz és mit nem, az érzéseidre reagál. Ha valamit elutasítasz, úgy értelmezi, mintha elfogadnád. A negatív érzés is szinkronizál a tárgyával.

Ezt nagyon gyakran alkalmazzák például fogadalmaknál. „Többé nem fogok káromkodni.” „Többet nem dohányzom.” Ez olyan, mintha azt mondanád: továbbra is fogok. Vagy: „negatív gondolatok és tettek elkerülnek.” Ezzel pont azokat vonzod, hiszen a tudatalatti mindent igennek vesz. „Nem érzem úgy, hogy meg kell védenem magam.” Ha nem érzed, miért mondod? „Nem félek.” Ha nem félsz, minek mondod?

9.Jelen idejű legyen

Ha a megerősítő mondatok jövő idejűek, folyamatosan a jövőbe tolod a megvalósulásukat. „Sikeres leszek.” Mikor? Erre azt mondhatnád, nem mondhatod, sikeres vagy, amikor most (még) nem vagy az. Egyszerű a megoldás, ami (még) ellentmondó érzéseket kelt, ne használd! Gondold végig, mit tudsz jól, miket csináltál jól. Még mindig úgy érzed, nem vagy sikeres? Valójában egy csomó mindent jól csináltál, csak Te nem tartottad elég értékesnek, vagy más(ok)hoz hasonlítottad magad.

Ha el akarod kerülni az ellentmondást abban, hogy a pozitív megerősítéseid a jelenben legyenek, akkor válaszd azokat, amelyek most hihetőek. Másrészt gyakorold, hogy megtaláld a jelenlegi helyzetedben a pozitívumokat, és ezt tudatosítva, máris a realitásodba kerülnek ezek a kijelentések.

10.Rossz fókusz

Semmi sem akadályozhat meg céljaim elérésében.” Ezzel pont az akadályokra irányítod figyelemenergiádat. „Távol tartom magamtól a negatív embereket.” Nem jó, mondd azt: „vonzom magamhoz a pozitív embereket”. „Megbocsájtok magamnak mindenért.” Ez még a múlt, ez nem megerősítés, csupán egy előzetes folyamat egyik része.

Még úgynevezett profi személyiségfejlesztők, vagy trénerek is sokszor hibás szuggesztiókat adnak. Ha valamit úgy jelentünk ki, mintha el lenne rendelve, az korántsem pozitív. Nem vagy erre, vagy arra rendelve, Te döntesz. Sikerre sem ítél senki, szabadon lehetsz bárki.

Hogyan használd jól a pozitív megerősítéseket

1.Képzelet, érzés, hatás

A pozitív megerősítés gondolatok, szavak és mondatok csak akkor hatnak igazán, ha jelentenek valamit számodra. Amennyiben egy adott mondás nem fontos neked, de egyébként jó, úgy is van (tudat alatt) némi hatása, azonban ne ezekre fókuszálj. A háttérben érzékelhető (szövegek, hangok, képek, események) természetesen ilyenek is lehetnek, és inkább ezek legyenek, mint negatív dolgok.

De ha eredményt is akarsz a megerősítésektől, akkor válaszd ki azt a néhányat, amelyhez azonnal tudsz kapcsolni egy pozitív érzést, és bele is tudod élni magad. Tudatosítsd magadban az érzést és minden mást, ami vele jár. Később ezek automatikusan kapcsolódnak a mondatokhoz és rögzítik a tudatalattidban.

2.Ne csináld automatikusan

Ne ess abba a hibába, hogy hónapokig, évekig ugyanazt recitálod, csak megszokásból. Ez is jobb, mintha negatívumokra fókuszálnál, de idővel gépiessé válik, és nincsen ugyanaz a hatása. Időről-időre vizsgáld meg az önszuggesztióidat, milyen érzést keltenek. Lehet, hogy érdemes változtatnod rajtuk, vagy kicserélned őket.

3.Csak addig használd, míg értelme van

Mint a cikk elején már említettem, ha valami megvan, elég, ha tudatosítod, nem kell naponta mondogatnod. Ha mondjuk sikeres vagy valamiben, nem mondod naponta „sikeres vagyok …. -ben”. Ha már nagy vagyonod van, sem mondogatod „vagyonos vagyok, vagyonos vagyok”.

Mindig értelemszerűen használd a megerősítéseket. Arra valók, hogy bizonyos területeken jobbá tegyenek téged és az életedet. A megerősítések eszközök, és nem feladat. Emlékezz a bibliai intésre: „Feleslegesen ne ismételgess a te imádságodban”.

4.A három lépés

Ha megvan a megerősítés, amit választottál, mondd ki! Majd írd le! Utána realizáld életedben, és „rögzítsed” tudatosan, hogy elérted. Ez igazából egyfajta jó játék. Amikor megtanulod nem halál komolyan venni, könnyen jönnek az eredmények, és élvezni fogod. Ilyenkor már mások előtt is mondhatod, hiszen elég erős vagy, hogy valóban úgy legyen.

A jó megerősítés folyamata: rögzítsed (kimondás, leírás), tudatosítsad (átélés), és élvezd!

A megerősítések igazi célja

A megerősítések igazi célja, hogy jobbá tegyék életedet. De nem válhatnak sem munkává, sem kötelességgé. Azt tapasztaltam, hogy a megerősítések akkor működnek jól, ha örömet okoznak. Ha valamit nagyon akarsz, és mondogatod:

…vagyok. … vagyok. …vagyok” – majd napok, hetek múltán azt kérdezed, miért nem történik semmi, akkor az van, hogy az akaratot működtetted, az áramlással haladás helyett.

A megerősítés – mint ahogyan a szóban is benne van – valamilyen állapot megerősítése, és nem valamilyen másik kierőszakolása. A megerősítésnél az akarat nem működik. A harmónia működik.

A megerősítés akkor jó, ha egy olyan állapotból indul ki ami már most megvan, átélhető, és ennek eggyel magasabb fokára irányul. Ha így teszel, akkor a jelenből indulsz ki – nincs tudatalatti ellenállás – elméd számára pedig a javulás a lehetségességek birodalmán belül van.

A megerősítés valamilyen állapot megerősítése

A megerősítés lépései

Tegyük fel, hogy 1 kilométert tudsz egyhuzamban lefutni. Ha jobb akarsz lenni, mi a megfelelő megerősítés? „Képes vagyok rá, hogy 10 kilométert lefussak”. Ez igaz lehet, és idővel el is érhető, azonban mégsem javaslom, hogy azzal kezdd a megerősítést. Haladj lépésekben.

Mondd ezt: „képes vagyok … kilométert lefutni”. Szándékosan nem írtam számot, mert ez egyéntől függő. Lehet, neked könnyen elérhetőnek tűnik a 2 kilométer, de az is, hogy csak néhány száz méterrel több. Mindig azt mondd, ami jobb, de még a hitrendszered határain belül van.

Ha lépésekben haladsz, amint eléred a célt, módosíthatsz a megerősítéseken. Így egyben konkrétabb is leszel, mintha általánosságokat szajkóznál feleslegesen. Mondogathatod, hogy „sikeres vagyok, sikeres vagyok”, de ez egy szubjektív és túlzottan általános kijelentés. Sokkal hatékonyabb konkretizálni a megerősítéseket, és lépésekben haladni.

A jó pozitív megerősítések gyakorlati használata

  • A pozitív megerősítések célja önmagad és életed jobbá tétele.
  • A pozitív megerősítések egy eszköz, amely a pozitív figyelemenergia része. Bizonyos elvárt állapotok tudatos fókuszba hozása.
  • A jó pozitív megerősítéseket Te alkotod meg, vagy azokat választod, amelyek számodra lényegesek, és alkalmasak arra, hogy jobbá tegyék az életed.
  • A megerősítő gondolatoknak a hiedelemrendszereden, az általad lehetségesnek vélt realitásokon belül kell maradnia, különben nem működnek.
  • A jó megerősítő mondatok nem semmitmondó általánosságok, hanem egy konkrét dologra utalnak.
  • A jó megerősítések nem indulnak ki negatívumból, nem tartalmaznak negatív szavakat, tagadást, ellentmondásokat.
  • A jó pozitív megerősítő mondatok mindig a pozitívumokra fókuszálnak, nem valami elhagyására, vagy valami szükségszerűen való megtörténtére.
  • A pozitív megerősítések, szavak és kifejezések akkor a leghatékonyabbak, ha konkrétak, és kis lépésekben fókuszálják elmédet egyre jobb állapotra.

Rossz megerősítő mondatok:

  1. Elengedem a rossz gondolatokat.
  2. Végtelenül gazdag vagyok.
  3. Minden bajban van valami jó.
  4. Meg fogom oldani a problémáimat.
  5. Abbahagyom a negatív gondolatokra figyelést.
  6. Nem adom fel.
  7. Gyönyörű vagyok, rendkívül intelligens, végtelenül megértő.
  8. Szeretem magam akkor is, ha mások nem.
  9. Elfogadom a sorsot.
  10. Mindig remélek.
  11. Elfogadok mindent.
  12. Mások nem tudnak negatívan befolyásolni.
  13. Sikerülni fog, akkor is, ha most éppen nem megy.
  14. Jól csinálom, de ha nem, akkor sincsen baj.
  15. Ellenállok a késztetésnek, hogy a negatívumokra figyeljek.
  16. Nem számít, mit tettem, csak amit tenni fogok.
  17. A legjobbra törekszem, a többi nem az én dolgom.
  18. Többé nem hibázok.
  19. Nem félek semmitől.
  20. Gazdag leszek.
  21. Semmi sem állíthat meg.
  22. Képes vagyok a problémák megoldására.

A helyes megerősítő mondatok:

  1. Vonzom magamhoz a jobbnál jobb gondolatokat és érzéseket.
  2. Minden nap gyarapodom valamilyen téren.
  3. Mindenhol és mindenben jó dolgokat találok.
  4. Örömmel megoldom az általam választott feladatokat.
  5. Egyre több és több jó dolgot találok.
  6. Állhatatos és kitartó vagyok, amit elterveztem, végigviszem.
  7. Teljes mértékben harmonizálok az univerzummal és ez minden tulajdonságomban megjelenik.
  8. Szeretem magam, és mindazok, akik fontosak nekem.
  9. Elfogadom a jelent, megteremtem a jövőt.
  10. Minden a lehető legjobban alakul.
  11. Nyitott vagyok minden lehetőségre.
  12. Amit elgondolok, megteremtem. Életem bensőm visszatükröződése.
  13. Minden helyzet és esemény folyamatának vége a siker.
  14. Minden helyzetből tanulok, és egyre jobb vagyok.
  15. Jó készségem van ahhoz, hogy mindenből kihozzam a legjobbat.
  16. Rengeteg jó vár rám, és sok jó dolgot fogok tenni.
  17. Mindig a legjobbra figyelek, és minden jobban alakul életemben, mint azt bárki gondolta volna.
  18. Minden helyzet segíti a fejlődésemet, és mindenből tanulok.
  19. Minden képességem megvan a boldog és elégedett élethez. Egyre jobb dolgok történnek velem.
  20. Anyagilag egyre jobb helyzetbe kerülök, és egyre több lehetőség nyílik előttem.
  21. Bármit elérhetek.
  22. Bármire képes vagyok
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük