Tudatalatti programozása, irányítása, 7 módszer

Tudatalatti programozása, irányítása egy olyan dolog, mely méltatlanul kevés figyelmet kap, pedig mai világunk szennyáradatában fontosabb, mint valaha. Minden embert folyamatosan érnek tudatalatti behatások, s ha nem ügyel ezekre tudatosan, előbb-utóbb a körülmények irányítják sorsát maga helyett.

Ebben a cikkben kifejtem a tudatalatti jelentése lényegét, s szót ejtünk arról, az irányítása miképpen vonható részben a kezedbe. 7 módszert választottam ki azok közül, melyeket eredményesnek találtam az átprogramozására, ezeket bárki, bármikor használhatja. A tudatos személyiségfejlesztés részét is képezik, amennyiben valaki uralni akarja az életét.




A tudatalatti jelentése

A „hivatalos” meghatározásokban a tudatalattit, egy olyan pszichológiai fogalomként definiálják, melynek értelmében aktív lélektani folyamatok jellemzője. Ezalatt olyan műveleteket értenek, melyek nincsenek a tudat értelmi tevékenységének középpontjában, mégis hatnak a tudatos folyamatokra.

Tudatalatti folyamat minden olyan művelet az emberben, amely nem igényel közvetlen – gondolkodás által való – beavatkozást. Így azok mellett, amik megvannak, minden olyan dolog is, amit már megtanultunk, előbb-utóbb a tudatalattiba süllyed, automatikussá válik, s már nem kell plusz figyelemenergiát fordítanunk rá.

A tudatalatti jelentése szerintem minden olyan folyamat az emberi lényben, amiről nincs, és nem is kell legyen közvetlen tudomása. Másrészt viszont ez egy magasabb tudatosság, vagy tudati szerveződés része, amely biztosítja az ember létét, működését, fejlődését. Az egyik legszimpatikusabb körülírása Joseph Murphy nevéhez fűződik, mely a használatát is bemutatja.

A tudatalatti átprogramozása

Számos módszer fejlődött ki az idők során a tudatalatti átprogramozása megvalósítására. Már az ókorban használták ezt egyes beavatottakat képző iskolák, mint például az óegyiptomi misztériumok papi lélek és szellem fejlesztő programjaiban. A háttérben ezek a próbálkozások végig kísérték az emberiség fejlődését.

A 20. századra már számos – tömegek számára is alkalmas – módszer terjedt el a tudatalatti átprogramozása köznapi használatára. Ezekről már több előző cikkemben is írtam. Ilyenek például a hipnózis, az NLP, vagy a nagyszerű José Silva által megalkotott agykontroll. Ezek célja a tudatalatti átprogramozása megválasztott tudatos gondolatokkal, melyek számunkra kedvezően befolyásolják.

Ugyanakkor ennek számos negatív felhasználása is lehet, mint tudjuk ezt a világ különböző hatalmai ki is használták ez elmúlt századokban. Manapság különösen a média hipnotikus ereje által manipulálják a tömegeket világszerte. A tudatalatti átprogramozása kedvelt módszere a gombamód szaporodó szektáknak is, melyek erősen korlátozzák a tudat fejlődését, mintegy csőlátóvá téve az egyént.

Tudatalatti irányítása – 7 módszer a tudatalatti programozás megvalósítására

A tudatalatti passzív befolyásolása című cikkben a látást, a hangokat és az érzéseket mutattam be, mint amik mély hatással bírnak rá, s tudatosan is lehet alkalmazni őket. Itt most a tudatalatti programozó módszerek közül 7 példát választottam ki, amelyek hatékonyan alkalmazhatók.

1.A megerősítések használata a tudatalatti programozása során

Ezeknek csak akkor van értelme, ha valamit erősítenek, és nem valamiről akarnak meggyőzni, amit nem hiszel. Persze alfa állapotban, vagy meditációban úgy is működnek, ha még nem világod részei, vagyis nem vagy meggyőződve róluk, de nem is utasítod el. Amit az ember sokszor érzékel, az tudat alatt rögzül.

Tehát lehetséges, hogy valamit sokat mondogatsz, és meggyökerezik benned, még ha addig nem is hittél benne. Ami a leginkább működő, ha eleve olyasmit erősít, amit már tapasztaltál, vagy átéltél, illetve érzed. Annak nincs értelme, hogy olyasmit mondogass, ami jócskán kívül esik hiedelmeid körén, mert így az értelmével ellentétes belső ellenállás fejlődhet ki.

Olvasd el a pozitív megerősítések 10 legfontosabb szabályát! Ha ezeket alkalmazod, biztosan működni fog a tudatalatti programozása. A megerősítés sosem azt jelenti, hogy valami képtelent leerőltetsz a torkodon, hanem megerősíti azt, ami már megvan, csak még gyenge, vagy nem elég stabil.

A tudatalatti átprogramozása szuggesztióval

2.A tudatalatti irányítása – a történetek ereje

Sokszor egy jó történet nagyobb eredményt ér el, mint hónapok erőlködése. Vannak olyan motivációs filmek, amelyek képesek felébreszteni a bennünk rejlő, félelmet nem ismerő oroszlánt. De legyen szó bármilyen történetről, az érzések számítanak, melyeket felkelt. Egyéntől függően más-más hat jól, de vannak általánosan működő típusok is.

Az inspiráló-felemelő történetek könyvekben, hanganyagokban, valamint élőszóban elmondva is megváltoztathatják a lelkiállapotot. A tudatalatti átprogramozása itt nem annyira tudatosan, mintsem inkább észrevehetetlenül zajlik le. Átéled magadban a történetet, azonosulsz a szereplőkkel, és lehetségesnek érzed, amit előtte nem.

Az a jó ebben, hogy – mivel nem figyelsz ennyire, hiszen belemerülsz az élménybe – nincsen jelen tudati ellenállás, kétely, így könnyedén belemerül a hatás a tudatalattiba. Ez kifejezetten hasznos azoknak, akik egyébként nehezen változnak, földhözragadtabb a képzeletük, vagy csak nem bíznak semmiben.

3.A természet közelsége

Ez valóban különleges, holott bárki számára elérhető. Odakint lényegtelen milyen típus vagy, az atmoszféra tökéletes lehet, akár a legfontosabb életcéljaid meghatározására is. Ha elég messze vagy a modern technikával átsugárzott helyektől akkor nemcsak a tudatalatti programozó módszerek alkalmazására ideális.

Már önmagában a jelenlét jótékony energiákkal tölti fel az embert. A madarak éneke, a szellő susogása, a víz csobogása, a virágok illata, a fák érintése, s a milliónyi szín, egészen elvarázsol. Számtalanszor álltam a rét közepén, az erdő szélén, vagy domb tetején, elbűvölten bámulva a naplementét.

Ahogyan a nap átsüt a felhőkön, s az átellenben levő fák teteje lángszerűen felfénylik – különösen téli alkonyatkor, az bámulatos. Közben a délnyugati ég alja fokozatosan átalakul sötétsárga, bíbor és rózsaszín árnyalatokba. Szinte magába húz a látvány, a fény és sötétség eme találkozása ragyogó aurát von a távolba, elfeledtetve minden mást.

4.Tudatalatti programozása olvasással

Ez ugyanolyan jól működhet, mint a filmek esetében, s most nem csak az önbizalom növelő könyvekre gondolok. Roppant egyszerű, s részben már a történetek esetében is felmerülhetett. Itt is érvényes lehet az, amennyiben nem olyan direkt a dolog, hanem finomabb, jobb hatást is hozhat.

Vagyis nem feltétlen kell pozitív állításokat olvasgatni, maga a tanulás, vagy bármilyen energetikailag feltöltő olvasmány jó lehet. De ha valaki azt szereti, akár a cél idézetek olvasgatása is jól működhet. A legjobb, ha nem gondolkodik közben az ember, hanem passzívan befogad.




5.Tudatalatti programozása más emberek által

Ez egyébként minden nap, szinte minden helyen megtörténik, az emberek egymást töltik mindenféle információval, gondolattal, érzéssel. Roppant fontos milyen közegben van jelen folyamatosan valaki. Ha például fejlett személyiséggel rendelkező vezető a társ, akkor az remek hatóerő a felemelkedés irányában.

Tudatosan is lehet alkalmazni ezt, úgy, hogy a másik ember olyan állításokat mond, ami téged energetikailag magasabb szintre emel. Családon belül például hatékony módszer a tudatalatti programozására, ha minden este felsoroljuk mindazt a jót, amit átéltünk, s mindazt a haladást, amit elértünk.

A dicséret is hatványozottan működhet, amikor a megfelelő időben történik. Ha valakinek sokszor mondasz valamit, az is meggyökerezhet benne. Míg a világi hatalmak ezt sajnos nagyrészt negatívan alkalmazzák (hírek által félelmet keltve), a fejlett egyének inkább embertársaik életének jobbá tételére használják.

6.A zene befolyása a tudatalattira

A zene az egy olyan egyedi hatás, amely csaknem teljes mértékben a passzív programozáshoz tartozik. Úgy hat, hogy észre sem veszed. Azért működhet nagyon jól, mert nem gondolatcsomagocskákat kapsz – mint például a megerősítéseknél – hanem mindenféle érzéseket kelt, melyeknek átadva magad, átszellemülsz.

A másik weboldalamon a zene hatásait ismertető cikkben leírtam a különböző zenei műfajok befolyását a tudatalattira. Ugyanaz a zene egyik ember számára lehet riasztó, míg a másiknak felpezsdítő. Ezernyi -féle hatást kiválthatnak a hangok. A szellemünkkel harmóniában levő zenei hangzások feltöltik energetikai lényünket.

Tudatalatti irányítása módszerek

7.A legjobb tudatalatti programozó módszer – a meditáció

Itt különbséget kell tennünk az igazi meditáció – amikor üres az elme – és a célzott meditáció között. Utóbbi inkább a vizualizáció, vagy a koncentráció körébe tartozik. Önmagában amikor elengedsz mindent, s csak hagyod magad lenni, az megtisztítja a tudatalattit.

A koncentráció célozhatja azt, hogy összpontosuljon a tudatod, vagy energiáid, de el is képzelhetsz valamit. A meditációban ötvöződhet a gondolatok, érzések, s az akarat ereje. Paul Brunton könyvei csodálatosan végigvezetnek a koncentráció és meditáció fokozatain, de ehhez türelemre, és sok időre van szükség.

Tudatalatti programozása – A tudatalatti programozó módszerek, és az élet

Talán az ambivertált emberek vannak a legkönnyebb helyzetben, mert ők társas környezetben, és egyedül is megtalálják a módját, hogy feltölthessék magukat. Azonban bármilyen is legyél, jobb, ha valamit választasz, mintsem mondjuk a tévét nézed passzívan, mert ott nem Te határozod meg mit kapsz.

Az eddig bemutatottakon kívül még számos módon hathatsz a tudatalattidra. A tagsági rendszerben, az Elméd ereje modulban számos ilyen gyakorlatot, módszert példát ismertetek, s kisebb videót is készítettem hozzá. Mindegy melyiket választod, csak egy a fontos, ne bízd a külvilágra a működésed, mert sajnos több negatív inger ér a civilizációból, vagy megkavar a rengeteg információval.

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük