Szuhi Attila, SEO szakértő, bemutatás, interjú

Szuhi Attila, SEO szakértő a 2010-es években vált ismertté a keresőoptimalizálók körében. A keresőoptimalizálás (SEO) azt a célt szolgálja, hogy egy weboldal jó eredményt érjen el a kereső(k)ben (pl. Google) egy adott kifejezésre, témára. Sikeres weboldalai, informatív cikkei, s tudása közreadása által igazi márkanévvé vált, amiben szerintem a személyes értékek jelenlétének fontos szerepe van.

Az övé az egyik legjobb tagsági rendszer, amit ki nem hagytam volna, nemcsak azért, mert érdekel, hanem a továbbfejlődés miatt is. Kb. a 2010 -es évek eleje óta tudatosan alkalmazom a keresőoptimalizálást, s noha rengeteg anyag található róla, vannak szintbeli különbségek. Szuhi Attila közvetlen, világos, könnyen megérthető videós oktatóanyagai, kezdők és haladók számára is minőségi értéket képvisel.

Szuhi Attila és a keresőoptimalizálás világa

1.Arra kérlek, mutasd be hogyan lettél az ország egyik legismertebb seo szakértőjévé!

Amikor elkezdtem SEO-val foglalkozni, a többi szakemberrel szemben, akik hagyományos szolgáltató és blog weboldalt hoztak létre, én egy SEO hírportállal indítottam, ez volt az ite.hu.

Ez teljesen egyedi dolog volt 2013-ban és bár nem kizárólag, de elsősorban szakemberek követték: keresőoptimalizálók, szövegírók, online marketingesek. Ez első megközelítésben üzleti szempontból őrültségnek tűnt, hiszen a saját konkurenciámat segítettem, mégis a napi SEO hírek publikálása az évek során ismerté tette a weboldalt és a nevemet is a szakmában.

A szakmán belül az ismertségem másik forrása, hogy viszonylag hamar elindítottam egy SEO Facebook csoportot, amely mára a legnagyobb és legaktívabb SEO csoporttá vált idehaza, nagyjából ötezer taggal. A fókuszban itt is egymás segítése áll a mai napig.

És talán a harmadik láb a SEO Klub, ahol rengeteg videós anyaggal próbálom segíteni a keresőoptimalizálás iránt érdeklődőket, és ahol közel ezer ember megfordult már.

Mivel a SEO szakma igen kicsi ez a három dolog bőven elegendő volt ahhoz, hogy ismertté váljak a szakmán belül.

2.Miben egyedi az ITE.hu, vagy amit Te képviselsz, tanítasz?

Az ite.hu indulásakor abban volt egyedi, hogy napi rendszerességgel közölt SEO híreket. Amennyire tudom ilyen oldal Magyarországon azóta sem volt, legalábbis hosszabb távon nem működött.

A személyes megközelítésem a SEO-hoz talán abban más, hogy más háttérrel érkeztem. Korábban a non-profit szektorban dolgoztam, illetve egyetemen kutattam.

A non-profit szféra jellemzője az ingyenesség. Ezt az elvet igyekszem a mai napig követni a SEO-ban is. Közel 1000 cikkem érhető a témakörben, és az elmúlt évtizedben ezres nagyságrendben segítettem ingyen is e-mailben, telefonon, vagy Facebookon, annak aki hozzám fordult. A mai napig nem szívesen kérek el pénzt semmiért.

A szemléletem miatt a mai napig nem tartom magam vállalkozónak, inkább vagyok szakértő, és az is egy tudatos döntés volt, hogy nem hozok létre ügynökséget, és nem lesz alkalmazottam. Megmaradtunk családi keretek között.

Az egyetemi és kutatói múltnak azt köszönhetem, hogy igyekszem ebben a témakörben is a lehető legátfogóbb ismeretre szert tenni és naprakész lenni.

3.Mikor és hogyan jöttél rá, hogy téged a keresőoptimalizálás vonz, és abban leszel a legjobb?

2011-ben a doktori munkám miatt meg kellett tanulnom a PhP programozást. Ez lehetővé tette, hogy régi álmomat megvalósítsam: elkészítettem egy időjárás előrejelző weboldalt. Utána pedig szerettem volna, ha minél többen olvassák. Ekkor jött be a keresőoptimalizálás. A tanulásban óriási segítséget jelentett az entity.hu, ami akkor a legaktívabb magyar SEO fórumoldal volt, rendkívül jó közösséggel.

2012-ben aztán az első Pingvin-algoritmus lefelezte ennek a weboldalnak a forgalmát. Ez volt az pont, amikor elkezdett mélyebben érdekelni a dolog, és belevetettem magam az angol nyelvű szakportálokba és blogokba.

Talán ez nem hangzik túl jól az énmárka építés szempontjából, de nem állt szándékomban, hogy ebben legyek a legjobb. Bár kifejezetten érdekelt a keresőoptimalizálás, de ez részben kényszerpálya is volt.

A gazdasági válság idején az eredeti szakmámban gyakorlatilag nem volt álláslehetőség, ezért váltanom kellett. A SEO-ban megvolt a lehetőség, érdekesnek is tartottam, otthonról végezhető volt, így belevágtam.

Ugyanakkor a SEO-ban és ez a marketing egészére is igaz, nincs immanens jó, etikai értelemben. Ez hiányzik számomra, ezért a SEO tevékenységem legfontosabb elemének azt tartom, hogy tudok másokat segíteni a tudásommal.

Mit képvisel Szuhi Attila

Szuhi Attila életút, pályafutás, munkamód

4.Pályafutásod során voltak nagyobb hullámvölgyek és nehézségek? Hogyan kezelted és hogyan léptél túl ezeken?

A SEO-ban nem voltak súlyos hullámvölgyek, de azért néhány kisebbet megemlítenék.

2016 táján a Google elkezdte hátrasorolni azokat a weboldalakat, amelyeken a tartalmak rövidek. Az ite.hu hírportál volt, ahova hetente 10-14 hírt publikáltam. Ezek hasznosak voltak az olvasóknak, de nem voltak kifejezetten hosszúak, emiatt pedig a Google fokozatosan elkezdte hátrasorolni a weboldalt. Hosszú távon ez azt jelentette, hogy változtatnom kell az eddigi modellen. Ekkor mozdultam el a hírpublikálásból az oktatási anyagok irányába

A másik személyesebb hullámvölgy az volt, amikor rájöttem, hogy a SEO-ban a tudásanyag véges. Aki nagyon elszánt keresőoptimalizálás témában 1-2 év alatt minden érdemi tudást össze tud szedni. Ez pedig nekem személyesen nagyon kevés volt.

Persze ehhez kell sok gyakorlat és mindig találni új módszereket technikákat, de maga a tudásanyag összehasonlíthatatlan kevesebb, mint bármelyik más tudományágban. Ez a végesség pedig könnyen unalomba fulladhat, ha az ember nem keres új lehetőségeket. Éppen ezért rendszeresen igyekszem új kihívásokat keresni a szakmán belül. Ilyen volt a SEO Klub, de csináltam már SEO eszközöket, tanulok programozást és rendszeresen indítok új weboldalakat, ahol tesztelhetek dolgokat.

5.Hogyan tudsz egyszerre ennyi oldalt, projektet, képzést stb. kezelni?

Megvan a saját rendszerem a feladatok kezelésére és elolvastam néhány könyvet is a témában. Akit érdekel: EverNote-ot használok, Notion-t és egy üres, nagyalakú füzetet. Ugyanakkor azt gondolom a produktivitás hajszolása kétélű fegyver, amivel óvatosan kell bánni, mert öncélúvá válhat és hosszú távon, ha a produktivitást fetisizáljuk, akkor a valóban fontos célokat téveszthetjük szem elől.

A halogatással én is küzdök, és nehezen hozok döntéseket is, így tehát lehet, hogy kívülről úgy tűnik, hogy sok dolgot viszek egyszerre, belülről én ezt másképp élem meg.

Egy hasznos tippet azért hadd adjak: nálam az asztali gépemen tiltva vannak a hírportálok, és más engem érdeklő oldalak és a közösségi oldalaknak is csak azt a részét érem el, ami a munkám része, így például a csoportjaimat igen, de nincs élő Facebook üzenőfalam. Ez sokat segít abban, hogy a munkámra fókuszáljak, és ne kattintgassam el az életem.

Ugyanakkor nem dolgozom túl sokat, jellemzően nyolctól négyig dolgozom, de a családi programok, és ház körüli teendők miatt sok a kiesés, így valójában inkább hat órát dolgozom egy nap átlagban.

Szuhi Attila véleménye a mesterséges intelligenciáról és a SEO eredményességről

6.Szerinted a weboldal készítés/írásban milyen mértékben veszi át az emberi tényező szerepét a mesterséges intelligencia? Jó ez, vagy rossz?

Angol nyelven már meglepően jól írnak a gépi tanuláson alapuló rendszerek, de magyar nyelven is középiskolás szintű verseket írattam velük. Angol nyelven pedig a találati listán is nagyon jól szerepelnek az AI-val íratott tartalmú oldalak bizonyos szegmensekben. Fokozatos térhódításra kell tehát felkészülni. Nem lesz egy éven belül forradalom, de 5-7 év múlva már nagyon más lesz a tartalomkészítés menete szerintem. Kísérleti jelleggel én is belevágtam az első tisztán AI-val készített tartalmú weboldalamba és több tucat TOP10-es helyezésem van már.

Szuhi Attila munkamódszer

Az, hogy ez jó-e vagy rossz? Anno a szekeresek nyilván nem örültek a vasút térhódításának, ahogy az íjászok sem a lőpor megjelenésének. Hogy a civilizációnk számára ezek a fajta változások jók-e vagy sem, az egy nagyon messzire vezető kérdés, és azt gondolom az AI térhódítása végső soron az alapkérdésekhez vezet minket.

Én tartok attól, hogy a változások sebessége túl gyors, ami társadalmi instabilitásokhoz vezet. És ennek része az AI térhódítása is. Ilyen értelemben veszélyesnek tartom, de metafizikai értelemben nem illetném a rossz jelzővel.

7.A szakmádon kívül mi az, amiről sokat tudsz és szívesen beszélsz?

Eredeti szakmám szerint geográfus-hidrológus vagyok, évekig dolgoztam környezetvédő civil szervezeteknél és a doktori dolgozatomat légszennyezés témában írtam és ezt tanítottam is egyetemen. Erről a témáról szívesen beszélek, önkéntes munkában ezen a téren ma is aktív vagyok.

8.Szerinted, ha már a lehető legközismertebbé válik a SEO, akkor hogyan lehet ezzel előnybe kerülni?

A tapasztalatom az, hogy egy weboldal SEO eredményességet nem a tudás határozza meg, hanem a végrehajtás, a „csinálás”.

Ha valaki következetesen készít a konkurenseinél jobb tartalmat olyan témakörökben, ami érdekli az embereket tehát keresnek rá, és persze szerez linkeket is, akkor jó helyezéseket fog elérni.

Ha mindenki ugyan annyit tud majd a SEO-ról, akkor a következetes munkavégzés lesz az, ami meghatározza majd az eredményességet. Abban pedig mi emberek mindig különbözni fogunk.

 Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük