A 10 legjobb szokás a sikeres, boldog élethez

A 10 legjobb szokás a sikeres, boldog élethez

A 10 legjobb szokás kialakítása egy olyan életmódhoz vezet el, amely nem csak elősegíti, hanem nagymértékben biztosítja a sikeres, boldog életet. Az a legjobb ezekben, hogy nem másoktól – vagy akár a körülményektől – függenek, hanem Te magad alkalmazhatod őket, ahogy és amikor akarod. Egyet azonban ne felejts el: a szokás csak akkor az, amikor már rendszeressé válik.

1.Szokás – a helyes figyelem iránya

Ez az a téma, amely számtalan cikkemben visszaköszön és 2009 óta folyamatosan ismétlem. Mentális szempontból ez az első, amelyet érdemes elsajátítanod. Az egész életed pontosan arrafelé irányul, amerre a figyelmed fordul. Mi a legfőbb különbség a sikeres, boldog emberek, és a többi között? Az, hogy mire figyelnek!

Már vagy ezerszer mondtam, de úgy tűnik pont azok nem olvassák, akiknek tudniuk kellene: A Híradó, a hírek, a reklám, meg úgy általában a „figyelemfelkeltő média” egy energiaelszívó, s egyben manipuláló gépezet. Egész egyszerűen egy nagy határ szemét. Ha jó életet akarsz ezt a szemetet kihajítod az életedből.

Soha nem nézek/olvasok ilyeneket, mégis mindenről tudomásom van, amit tudnom „kell”. De a világon milliárdnyi jó, értékes, hasznos, előrevivő dolog van. Ezeket kevésbé „mutogatják”, mert így nehezebb befolyásolni a tömegeket, hiszen önállóak lesznek. Te fogd magad és fókuszáld a figyelmedet azokra a dolgokra, amelyek építenek, segítik a fejlődésedet, önbizalmat adnak, boldog leszel tőlük, és megoldod általuk a feladataidat. A figyelemenergiáról további írásokat olvashatsz ezen a weboldalon, az Egyéniségépítés e-bookjaiban, és tananyagaiban pedig részletesen is foglalkozom a gyakorlati használatával.

2.Szokás – tudatos, tervezett élet

Az emberek legnagyobb része egyszerűen csak úgy „beleél” a világba. Sodródik a mindennapokkal, a tömeggel, ha tervez, akkor is csak azért, mert rákényszerül. Na mármost, két módon élheted az életed. Úgy, hogy mások, a tömegtudat irányítja, vagy Te magad.




Hogyan veheted kézbe az életed irányítását? Úgy, hogy tudatosan felkészülsz. Először is, legyél tisztában saját jellemzőiddel és értékeiddel. Másodsorban ismerd meg a világot – nem amit a Híradóban mutatnak, mert az csak az alja – mi módon nyújtja számodra a lehetőségeket.

Az idődre, az energiádra és a pénzedre figyelj oda. Hány ember tervez? Te legyél a jó kivétel, s ha ezt szokássá teszed, szépen, fokozatosan átveszed az irányítást életed eseményei felett. Figyeld csak meg, a tömeg inkább panaszkodik, bírálgat, ahelyett, hogy vállalná a felelősséget és elkezdene felkészülni, tervezni az életét.

3.Szokás – következetes önfejlesztés

Nem véletlenül írtam, hogy következetes. Ugyanis az, hogy időnként fejlesztgeted a képességeidet, vagy tudásod, még nem (igazi) önfejlesztés. Az sem jó, ha száz dologban egyszerre próbálsz előrehaladást elérni. Válassz ki legalább egy dolgot, amiben folyamatosan fejleszteni tudod magad úgy, hogy minden nap gyakorlod/csinálod.

A rossz módszer

Homályos, felszínes irány

Csak külsődleges oka van

(Túl) sok területre összpontosítás

Spontán önfejlesztés

Sietés, vagy kényelem

Rutinná válik

A helyes módszer

Konkrét cél(ok)

Kapcsolódik az egyéniségedhez

Egy, vagy egy fő és 2-3 kapcsolódó

Tervezett, rendszeres

Következetesen, lépésről-lépésre

Rendszeres időközönként mérés

Miért is fejlesztenéd önmagad? Egész egyszerűen azért, hogy jobb, boldogabb, sikeresebb, eredményesebb, sőt egészségesebb és gazdagabb életet éljél. A „nagy többség” inkább a kényelmet választja, és hagyja, hogy a körülmények és mások irányítsák életét, mintsem rendszeresen képezné magát.

4.Szokás – megoldásközpontú gondolkodás és cselekvésmód

Ha már olvastad a 10 szóváltoztatás amely megváltoztatja az életed című cikkemet, ott olvashattad, hogyan változtatható át a probléma szó, és ez milyen előnyökkel jár. Ha jól körbenézel a világban és az életedben, vagy félmillió „problémát” találhatsz. De ha jobban megvizsgálod ezeket, rájössz, hogy egy részük csak annak látszik, más részük egyszerűen megoldható, megint más részük valójában nem probléma, hanem fejlődési lehetőség.

Ha szembetalálod magad egy akadállyal, mit teszel?

A)Megpróbálod megoldani

B)Kikerülöd

C)Addig próbálkozol míg megoldod, vagy belátod, hogy nem megy

D)Addig növeled a képességeid, önbizalmad, tudásod, míg nagyobb leszel, mint az előtted álló akadály

Két dolog fontos a megoldásközpontú gondolkodás és cselekvésmód esetében. Az egyik az, hogy – visszautalva az első szokásra – szoktasd magad arra, hogy az előnyökre, pozitívumokra és megoldásokra figyelj. A másik az, hogy mindig azon agyalj hogyan oldhatod meg. Ahelyett, hogy megtorpannál, megijednél, panaszkodnál, vagy feladnád, összpontosíts a hogyanra, és a válaszokat megtalálod!

5.Szokás – jó időkezelés

Az emberek többsége nem, hogy nem jól kezeli az idejét, de nem is kezeli! Az időből csak korlátozott mennyiség áll rendelkezésedre, ezért hallatlanul fontos, hogy kihasználd. Nem kell, hogy az óra rabja legyél, de igenis tervezd meg a napjaidat, különben elszállnak, mint a távozó fecskék, és egyszer csak arra ébredsz, hogy az életed „elment”, és nem éltél.

Már gyermekkoromtól kezdve hozzászoktattam magam, hogy visszafelé tervezzek. Mindig a végső célból indulok ki, utána az odavezető lépéseket tervezem el, s ha kiszámolom az időt, tudom, mit mikor kezdjek el, és mennyi idő fordítsak rá. Ha nem tervezed az időt, elveszted.

Jó időkezelés

Mivel szeretnéd tölteni az idődet? Azzal, hogy másoknak dolgozzál, egész nap a kötelezettségeidnek tegyél eleget, vagy a saját küldetésednek, azoknak a dolgoknak, amelyeket igazán szeretsz? Mitől, vagy inkább kitől függ ez? Természetesen rajtad áll, mert a Te idődet csak addig osszák be mások, amíg nem kezdesz el tervezni.

6.Szokás – gyermeki hit

Képzeld el, hogy egy kiválasztott vagy, akinek minden esemény úgy alakul az életében, ahogyan a leginkább a javát szolgálja. Bármi is történik – még ha először rossznak is tűnik – valamilyen módon az előnyödre szolgál. Maradj mindig ebben a tudatban, és találd is meg ezeket az előnyöket, de sose erőltesd, hidd, hogy a háttérben mindig valami történik érted.

Ha még nem csináltad, akkor kezdetben csak úgy, játékként kezdd el. Amikor „jó dolog” történik veled, könnyű, amikor kevésbé előnyös, akkor nehezebb. Csak szoktasd magad ahhoz, hogy az a tudat motoszkáljon benned minden eseménykor, „ez valami miatt nagyon jó neked”.

Bár itt a képzelet, és részben a hit erejét hívod segítségül, és játéknak indul, idővel hatalmas változásokat hozhat az életedben. Egy ponton túl azon kapod magad, hogy a világon minden és mindenki valamilyen módon segít téged. Most talán még hihetetlennek tűnik ez számodra, de ha könnyedén és örömmel végzed ezt a gyakorlatot, el fogsz ámulni az eredményén.

7.Szokás – reggeli feltöltődés

A legnagyobb hibát ott követik el az emberek, hogy – először – másoktól várják el, hogy szeressék, elismerjék és megbecsüljék őket. Ami szintén rossz, a körülményektől várják el, hogy jó vagy rossz legyen a napjuk. Ezeket felejtsd el! Mint minden más, ez is belülről indul el. Amit magadnak nem adsz meg, másoktól sem várhatod el. A körülmények pedig visszatükröződései beállítottságodnak. Nézd csak, mi mindent tehetsz azért, hogy lelkesen, önbizalommal telten, jókedvűen induljon a napod:

1.Vegyél mély lélegzetet, és képzeld el, ahogy a természet, vagy a mindenség pozitív energiája beléd áramlik, végighalad testeden és feltölti az aurádat!

2.Gondolj arra az öt szóra, amely a legjobb érzéseket kelti benned, és mondd ki őket!

3.Gondolj arra, amit nagyon szeretsz, és általában csinálod is!

4.Gondolj arra a tulajdonságodra, képességedre, vagy cselekvésedre, amiben nagyon jó vagy!

5.Gondolj a küldetésedre, arra a dologra, amely a legjobban motivál és lelkesít!

6.Képzeld el, amint csinálod és egyre jobb és jobb vagy benne!

7.Képzeld el, hogy pozitív, erőteljes energiáid kiáradnak belőled és környezetedet is elérik!

Ez egy mentális folyamat és nagyon kevesen csinálnak akár hasonlót is. Azok a gondolatok és érzések, amelyek a felébredés utáni pillanatokban töltik el szellemedet, nagymértékben meghatározzák egész napod hangulatát és eredményességét. Ez nem kerül semmibe, de a pozitív hatása elképesztő. Ne szalaszd el!

8.Szokás – mások építése

Ha megnézed az interneten a leggyakrabban feltett kérdéseket, tele van ilyenekkel: „hogyan legyek sikeres”, „hogyan legyek gazdag”, „hogyan legyek boldog”, „hogyan érjem el…” Tudod mi a válasz? Mármint az igazi, nem a sok vélemény és hozzászólás.

Járj utána, mire van szükségük az embereknek, és add meg nekik!

A világháló korában ennek az első része nagyon könnyű. De a második sem nehéz. Csak tudatosítsd miben vagy jó és nézd meg, ezt melyik igénnyel tudod összekötni. A siker abban áll, hogy megoldást kínálsz mások problémáira, céljaira. Ebben hatalmas erő van! Nagyon örülni fognak neki.

Hogy mi ebben a szokás? A gondolkodásmódod iránya. Ahelyett, hogy folyamatosan azon agyalnál, hogyan érheted el ezt, vagy azt, a tudásoddal, képességeiddel, vagy az egyéniségeddel, kielégíted mások igényeit. Ez a leggyorsabb út a sikerhez, de egyben a jó kapcsolatépítéshez is.

9.Szokás – esti emlékezés

Este – még mielőtt lefekszel – emlékezz vissza öt olyan eseményre, amely jól alakult számodra. Teljesen mindegy, milyen jellegű, „mekkora”, vagy mivel kapcsolatos, csak idézd fel újra. Azokról az eseményekről van szó, amelyek pozitív érzéseket és gondolatokat keltettek benned, valamint annak a tudatát, hogy „ez jól alakult, jó volt”. Ha akarod, meg is köszönheted az univerzumnak, az életnek, a magasabb intelligenciának, másoknak, vagy akár önmagadnak, amelyik tetszik.

Esti emlékezés

Hasonlóan a reggeli gyakorlathoz, ez is mentális, amelynek a célja, hogy energiáidat a pozitívumokra fókuszáld. Ennek nagyon erős többszöröző hatása van. Egyszer csak azon kapod magad, hogy szuper jó események zajlanak az életedben. Ez teljesen természetes. Mindig minden belülről indul el.

10.Szokás – a dolgok elengedése

Elalvás előtt és napközben is legalább egyszer kapcsold ki az elmédet. Elméd napközben folyamatosan zakatol, dolgozik, és egy véget nem érő, belső párbeszédben veszel részt állandóan. Vannak, akik annyira hozzászoktak ehhez, hogy nem tudnak mit kezdeni a gondolatok közötti szünetekkel, szinte azonnal újra „működni” kezdenek.

Miért fontos ez? Ha állandóan a gondolataid folyamában tartózkodsz, előbb-utóbb átveszik az uralmat feletted. Másrészt elméd jelentéktelen hányadát tudod csak kihasználni, ha nem lazulsz el. Hogyan teheted meg? Ha nem vagy hozzászokva, először nem lesz könnyű. De vannak rá módszerek.

1.Merülj bele egy valamibe, legyen az regényolvasás, zenehallgatás, vagy alkotás.

2.Lassítsd le a légzésedet és tudatosan, egyenletesen lélegezz, és/vagy lazítsd el az izmaidat egyenként!

3.Egyszerűen csak ülj, és hagyd elkalandozni gondolataidat, de egyikre se figyelj! Legjobb, ha a szabadban vagy és a természet látványaiba, hangjaiba merülsz.

4.Használj önszuggesztiót! Visszafelé számolással, vagy a lélegzés csökkentésével csökkentsd az agyhullámaidat és pihenj.

5.Legyenek olyan pillanatok, amikor nem teszel semmit. Szoktasd az elmédet időnként arra, hogy „nem kell működnie”.

A szokásaid határozzák meg életedet

Ha szokásról van szó, a legtöbben cselekvésekre gondolnak. Pedig – mint azt ez a cikk is mutatja – a szokások elsősorban mentálisak, s csak aztán fejeződnek ki tettekben. Számos jó szokás van, ebben a cikkben azokat vettem sorra, amelyek megvalósítása nem túl nehéz, csak egy kis odafigyelésre van szükség.

Ezeket a szokásokat a saját élményeimből és mások visszajelzéseiből merítettem, de természetesen Te is alkothatsz saját, egyedi szokásokat, amelyek előnyösek számodra. Persze ezek gyakorlatba ültetése nem mindig könnyű, de ehhez ajánlom a 12 szokás/tulajdonság, amely megváltoztatja életed című írásomat.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.