– Nekem ebből elegem van! Minek dolgozzak ennyit a weboldalamon, ha alig van bevételem belőle? Mások tizedannyi munkával az ezerszeresét keresik, csak mert ismert és befutott emberek.
– Hm… Van abban, valami, amit mondasz.
– Csak ennyi a hozzáfűznivalód?
– Tulajdonképpen nem. De miért nem teszed magad is ismert és befutott emberré?
– Viccelsz? Még ha sikerülne is, temérdek idő, pénz és energia.
– De később visszatérülne, nem?
– Talán igen, de addigra százszor csődbe megyek. És ott a másik dolog. Mi van, ha én nem akarok híres lenni?
– Látom, nagyon izgat téged ez a dolog. Jó lesz, ha kicsit kezelésbe veszlek. Amit te nyújtasz, az jó dolog?
– Igen.
– Előnyös, hasznos, és értékes mások számára?
– Pontosan.
– Csak annyi lenne a dolgod, hogy ezt azok is felismerjék, akik pont ezt keresik?
– Igen, illetve nem egészen, mert előbb el is kell jutnia hozzájuk.
– Mit szoktak csinálni azok, akik hasonló helyzetben vannak, mint te?
– Például reklámozzák.
– De ha kevés a pénzed, vagy hosszú távra tervezel, akkor is mindig újra és újra reklámozod?
– Sokan így csinálják.
– Sokan! A kulcsszó sokan! De te nem akarsz a tömeghez tartozni, ha jól sejtem. Úgy érzed, te valami egyedit, valami pluszt tudsz nyújtani.
– Jobban ismersz, mint gondoltam volna. Én nem meggazdagodni akarok hirtelen, hanem valódi szolgáltatást nyújtani, amely sok-sok ember számára hasznos. Ezért is vagyok olyan bosszús, mert hiába tudok olyan sokat, ha nem tudom eladni magam. Nálam kevesebbet tudók is sokkal sikeresebbek, mert jól eladják magukat.
– Te most eladni akarod magad?
– Nem. Illetve igen, vagy mégse. Nem egészen ezzel a szóval fejezném ki.
– Hanem?
– Azt, amit nyújtok, akarom eladni.
– De ahhoz előbb minél többen meg kell ismerjék, ugye?
– Hát ezt mondom már az első pillanattól fogva!
– Akkor tedd a következőt: Készíts egy stratégiát. Döntsd el pontosan mit akarsz, majd lépésekre bontva, fokozatosan építsd fel a teendőket. A weboldalad nem rossz, de növelnünk kell az értékét. Pillanatnyilag kevés értékes oldalról mutat rá hivatkozás.
– Ez igaz, de mit csináljak? Én nem vagyok olyan nagyágyú.
– Ezeket felejtsd el! Semmiféle nagyágyúnak nem kell lenned, csak következetesen cselekedned.
– Éspedig?
– Ha te most ebben a pillanatban akarsz sok látogatót, sok pénzt sikert, akkor nem segíthetek.
– Várj, várj! Ennyire azért nem sürgős. Csupán arról van szó, hogy ne kelljen évekig várnom, mire valami lesz. De minden dolog, amely fokozatosan, de belátható időn belül növeli a weboldalam értékét, számomra nagyon hasznos.
– Azt javaslom neked, hogy dolgozz a weboldalad értékének folyamatos növelésén. Ez is olyan, mint az egyéniségépítés.
A többség türelmetlen ehhez, vagy nem elég kitartó, s csak nagyon kevesen jutnak el magas szintre. Ezt kihasználhatod, úgy, hogy te megteszed, amiről ők nem tudnak, nem bírják kivárni, vagy nem viszik végig a folyamatot.
– Rendben van. Mivel kezdjem?
– Időben, energiában és eredményben kezdetben ez a legmegtérülőbb és legelőnyösebb számodra: