Gömöry Kati a mániákus marketinges – Egyéniségek 8.

Gömöry Kati, a mániákus marketinges

Gömöry Kati remek példája annak, hogyan fejleszti valaki magát „hétköznapi emberből” egyedülálló egyéniséggé. Az egyénisége az, ami miatt felfigyeltem a weboldalaira, írásaira évekkel ezelőtt. Pontosan az a típus, akinek elege lett az átlagos, „programozott” életből, fogta magát és megvalósította az álmát.

Tetszik a kommunikációs stílusa is, amely nagyon is egyéni. Szórakoztatónak találtam a hírleveleit is, képes ezekbe is belevinni az egyéniségét, amely nagy szó a mai marketingáradatban. Ami pedig az oktatóanyagait illeti, hát igen. Egyszerűen, közérthetően és világosan leírt olyan ismereteket, amelyeket másoknál száraz, nehezen érthető szakszövegekben találtam csak meg.

Nekem ez nagyon bejön, ha valaki képes ebben a közegben színes, humoros, közvetlen és egyszerű lenni. Márpedig pontosan ezt tapasztaltam az általa közvetített információkban is. Aki alkalmazható tudást keres, erre van szüksége, mert így könnyű, élvezetes a tanulás.

1.Arra kérlek, mutasd be mi az amivel sikert értél el!

2013-ban született meg a MarketingMánia, online tanfolyamokat tartok kisvállalkozóknak marketing témában. A vállalkozás létrehozásával számomra egy álom valósult meg. Azt gondolom, hogy az az ember igazán sikeres, aki abból él, amit szeret csinálni, így tehát mindenféleképpen sikeresnek és szerencsésnek érzem magam.

2.Meséld el, hogyan jutottál el idáig!

A vállalkozáshoz vezető út nagyon kanyargós volt. Eleinte egyáltalán nem is jutott az eszembe, hogy vállalkozó legyek. Egyrészt, a Robert T. Kiyosaki könyveiben vázolt sémák szerint neveltek bennünket, vagyis arra biztattak, hogy tanuljunk, szerezzünk diplomát, és akkor lesz egy jó állásunk. Sajnos, ez az akkor még nagyon jól hangzó elképzelés több sebből vérzik: egyrészt a diploma sajnos nem garancia semmire, másrészt pedig aki nem alkalmazotti beállítottságú, annak a számára nem létezik olyan, hogy “jó állás”. Szóval, sokáig fel sem merült bennem, hogy vállalkozó legyek, hiszen akkoriban a környezetemben az volt az általános vélemény a vállalkozókról, hogy műveletlenek, ügyeskednek, adót csalnak…csupa negatív sztereotípia, amelyek egyáltalán nem hozták meg senki kedvét ahhoz, hogy a vállalkozás rögös talajára lépjen. A változást az hozta, amikor megismerkedtem egy olyan vállalkozóval, aki elsöpörte ezeket a sztereotípiákat, és ráébresztett arra, hogy tulajdonképpen miről is szól a vállalkozás. Azzal foglalkozhatsz, amit szeretsz, te magad választhatod meg, kivel akarsz együtt dolgozni és kivel nem, te oszthatod be az idődet, izgalmas és kreatív tevékenységet végezhetsz. A vállalkozás nem munka, hanem egy szenvedély, ami egy egész életen át elkísér.

A vállalkozás nem munka, hanem egy szenvedély

Ennek ellenére elég sokat kellett várnom ennek az álomnak a megvalósulására, hiszen évekig dolgoztam alkalmazottként, és mivel elképesztően éles a kontraszt az akkori és a mostani életem között, így még jobban tudom értékelni azt az életet, amit élhetek. Tudom, hogy sok vállalkozó kezdte alkalmazottként, és vannak, akik ott is remekül érezték magukat, hát ez rám nem igaz. Azért is tartom fantasztikus dolognak a vállalkozást, mert itt nem az számít, hogy kivel vagy jóban a munkahelyeden, mennyire jársz a főnök kedvében, vagy éppen hány kiló vagy. Itt az ész és a tehetség számít, valamint az, hogy mennyire vagy képes küzdeni a céljaidért. Bármit elérhetsz, nincsenek határok.

3.Mikor és hogyan jöttél rá, hogy olyan egyéniség vagy, aki különbözik az átlagtól, tud valamit, amit mások nem?

Sosem voltam tömegbirka, mindig kilógtam a sorból. És azt is mindig tudtam, hogy nem akarok átlagos életet élni, riasztott a gondolat, hogy minden reggel kivánszorogjak az ágyból, bemenjek egy olyan munkahelyre, amit utálok, és egész héten csak a péntek délutánt várjam. Márpedig ha az ember másra vágyik, akkor tennie kell érte. Szerencsére mindig jó voltam abban, hogy ki tudjak lépni a komfortzónámból. Nem gondolom egyébként, hogy a sikerhez különleges képességekre van szükség. Ami kell hozzá: 1. Tudd, hogy mit akarsz elérni. 2. Tervezd meg a megvalósítás lépéseit. 3. Kitartóan tegyél meg mindent a céljaid elérése érdekében. Ha mindez teljesül, akkor biztos, hogy előbb vagy utóbb eléred a célodat.

Ami pedig magát a vállalkozást illeti: ahhoz, hogy marketinget oktasson az ember, nincs szükség természetfeletti képességekre. Minden marketingesnek más erősségei vannak, és ez jó, mert mindenki máshogyan adja át a tudást, mindenki más szemléletmóddal, más perspektívából nézve oktat. Mindenki önálló egyéniség, éppen ezért nem egymást kell utánozni, csak egyszerűen magunkat kell adni, azt a szemléletet és stílust, amit máshol nem kapnak meg a tanfolyamosok.

4.Voltak olyan pillanatok, amikor úgy tűnt nem sikerül “kitörni” a hétköznapokból, és nem tudod azt az életet élni, amire vágytál? Hogyan kezelted és hogyan léptél túl ezen?

Természetesen vannak hullámvölgyek, amikor nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy az ember elképzelte, vagy például egészségügyi problémák lépnek közbe. De ha az ember folyamatosan a célon tartja a tekintetét, akkor mindig képes arra, hogy felülemelkedjen a gondokon, és egy gyors újratervezés után továbbmenjen. Időnként érdemes egy kicsit pihenni, feltöltődni, kicsit hátrébb lépve, messzebbről szemlélni a vállalkozásunkat, ilyenkor mindig ezernyi új ötletünk támad, ami új lendületet és inspirációt ad.

5.Mit tartasz a legfontosabbnak az életben?

A szeretetet, a hitet és a becsületet. Akár a magánéletben, akár az üzleti életben hűnek kell maradni azokhoz a normákhoz, amelyeket magunkénak érzünk. Nem érdemes mindent feláldozni a pénzért, fontos, hogy az ember bele tudjon nézni a tükörbe. Ha valami ellenkezik az elveimmel, akkor azt nem csinálom meg, bármennyit is fizetnének érte. Fontos, hogy legyenek melletted olyan emberek, akik hisznek benned és melletted állnak.

6.Mi életed legnagyobb tanulsága?

Ha vannak álmaid, és mindent megteszel azért, hogy megvalósítsd őket, akkor olyan életet élhetsz, amilyet elképzeltél magadnak.

Albert Einsteinnek van egy közismert mondása: “Mindenki egy zseni. De ha egy halat az alapján ítélsz meg, hogy milyenek a képességei a fára mászáshoz, abban a hitben élheti le az egész életét, hogy hülye.” Ennél jobban nem lehet megfogalmazni, hogy mennyire fontos az, hogy az ember a helyén legyen, és azzal foglalkozzon, amihez ért. És persze, amit szeret.

(Megjegyzés: Micsoda "véletlen", pontosan ezzel foglalkozott az első e-bookom: Tedd azt, amit a legjobban szeretsz, és amihez a legjobban értesz (Eyn))

7.Mi az üzeneted, a küldetésed, vagy amit képviselsz a világban?

Azt szeretném, ha minél több boldog kisvállalkozó lenne ebben az országban, akik szeretik, amit csinálnak, és jól élnek belőle. Ehhez próbálok hozzájárulni azzal, amit csinálok. A marketing sikeresebbé és gazdagabbá teszi a vállalkozókat, és mellesleg még szórakoztató is.

8.Milyen tanácsot adnál azoknak, akik szeretnének kiemelkedő egyéniségek lenni?

Minden ember egy egyéniség, rajtad múlik, hogy mihez kezdesz ezzel az adottsággal. Szerintem nagyon fontos, hogy ne másokra akarj hasonlítani, hanem mindig önmagadat add, a saját utadat járd, csak így lehetsz hiteles. Mindenkinek ne akarj megfelelni, az egyébként is képtelenség. Találd meg azt a célcsoportot, akik pontosan arra kíváncsiak, ami te vagy, és amit te képviselsz. Legyenek világosan megfogalmazott céljaid, és minden egyes nap tegyél azért, hogy megvalósítsd őket. Merj nagyot álmodni, nincs lehetetlen!

Legyenek világosan megfogalmazott céljaid, és minden egyes nap tegyél azért, hogy megvalósítsd őket. Merj nagyot álmodni, nincs lehetetlen!

Erdélyi Norbert   << előző  Egyéniség következő >> Vajay Kitti

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.